هوش مصنوعی

June 28, 2024
0:06 جمعه، 8ام تیرماه 1403
کد خبر: 168781

آمازون برای رقابت با ChatGPT و جمینای روی چت‌بات جدیدی کار می‌کند

منبع: Zoomit

آمازون به‌زودی چت‌بات اختصاصی خود را برای رقابت با جمنای و چت‌جی‌پی‌تی رونمایی خواهد کرد.

گفته می‌شود که آمازون درحال کار روی چت‌بات هوش مصنوعی جدیدی با نام Metis است. این چت‌بات به‌جای مدل زبانی تایتان که آمازون پیش از این رونمایی کرده بود؛ از مدل زبانی بزرگی موسوم‌به اولیمپوس (Olympus) قدرت خواهد گرفت.

بر اساس گزارش بیزینس اینسایدر، آمازون تصمیم دارد که با استفاده از چت‌بات متیس، رویکردی به‌نام «تولید بازگشتی تقویت‌شده» (RAG) را پیاده‌سازی کند. آمازون می‌گوید: «RAG موجب بازیابی اطلاعات مرتبط از منابع قابل اعتماد و از پیش تعیین‌شده می‌شود. سازمان‌ها کنترل بیشتری روی محتوای خروجی خواهند داشت و کاربران فهم عمیق‌تری از چگونگی پاسخ‌دهی مدل به‌دست می‌آورند.»

اندی جیسی، مدیرعامل آمازون و روهیت پراساد، سرپرست تیم هوش مصنوعی مولد، مستقیماً روی توسعه‌ی متیس نظارت می‌کنند. گفته می‌شود که تیم متیس شامل بسیاری از اعضای پروژه‌ی هوش مصنوعی الکسا است و شباهت‌های زیادی با فناوری به‌کارگرفته‌شده در آن دارد.

آمازون احتمالاً متیس را در ماه سپتامبر (شهریور و مهر)، ضمن رویدادی که معمولاً برای رونمایی از محصولات خود برگزار می‌کند رونمایی خواهد کرد. بااین‌حال، چت‌بات آمازون باید با چت‌بات‌های قدرتمند و جاافتاده‌ای مانند ChatGPT و جمنای رقابت کند و ممکن است زمان را برای این کار از دست داده باشد. باوجوداین، نقشه‌ی آمازون برای تمرکز بر کسب‌وکارها می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای شروع کار متیس باشد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.