اپلیکیشن

تلفن همراه

June 28, 2024
0:25 جمعه، 8ام تیرماه 1403
کد خبر: 168791

گوگل ترنسلیت حالا از 110 زبان جدید پشتیبانی می‌کند

منبع: Digiato

110 زبان جدید به گوگل ترنسلیت اضافه شده است. پیش از این، سرویس ترجمه محبوب گوگل از 133 زبان جهان پشتیبانی می‌کرد تا اکنون، تعداد زبان‌های قابل پشتیبانی توسط آن دو برابر شود.

در پست وبلاگ گوگل توضیح داده شده که این شرکت با کمک مدل زبانی هوش مصنوعی PalM 2 خود موفق‌شده تا زبان‌های جدیدی را به ترنسلیت بیاموزد. از جمله این زبان‌ها می‌توان به کانتونی (گونه‌ای از زبان چینی) و زبان شاه مکهی پنجابی اشاره کرد. گوگل می‌گوید که بیش از 614 میلیون نفر یا تقریباً 8 درصد جمعیت جهان با زبان‌های جدید صحبت می‌کنند.

آموزش زبان‌ها به گوگل ترنسلیت با هوش مصنوعی

«آیزاک کاسول» در این پست توضیح می‌دهد که PalM 2 به‌ویژه در یادگیری زبان‌هایی که به یکدیگر مرتبط هستند، مانند زبان‌هایی از جمله «اودهی» (Awadhi) و «مرواری» (Marwari) که شبیه به زبان هندی هستند.

او می‌گوید: «رویکرد ما اولویت‌بندی انواع پرکاربرد هر زبان بوده است. به عنوان مثال، رومی زبانی است که گویش‌های زیادی در سراسر اروپا دارد.»

کاسول در ادامه به زبان کانتونی اشاره می‌کند که جدیداً به گوگل ترنسلیت اضافه شده و می‌گوید که این زبان از مدت‌ها پیش با درخواست زیادی از سوی کاربران همراه بوده است. او همچنین می‌گوید که «حدود یک چهارم زبان‌های جدید از آفریقا آمده‌اند.»

گوگل سال 2022 گفته بود که قصد دارد با کمک هوش مصنوعی 1000 زبان مختلف را به تر‌نسلیت اضافه کند. در حال حاضر، سرویس ترجمه محبوب گوگل از 234 زبان جهان پشتیبانی می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.