رومینگ بینالملل هر سه اپراتور آمریکایی قطع شد؛ هر سه اپراتور فروشنده “شخص ثالث” را متهم میکنند
ICTna.ir – اپراتورهای آمریکایی AT&T، ورایزون و T-Mobile توضیح دادند که یک فروشنده خدمات رومینگ شخص ثالث مخرج مشترک قطع خدمات تلفن همراه برای مشتریان آمریکایی است که به خارج از کشور سفر کرده اند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در بحبوحه اوج سفرهای تابستانی، مشتریان سیم کارت های هر سه اپراتور تلفن همراه ایالات متحده آمریکا، یعنی AT&T، T-Mobile و ورایزون به دلیل قطعی رومینگ بینالمللی در تلاش برای اتصال هستند. این سه ارائه دهنده خدمات توضیح دادند که یک فروشنده رومینگ شخص ثالث مخرج مشترک قطعی ها است.
نیویورک تایمز نوشت: برخی از مسافران آمریکایی گزارش کردند که تا 24 ساعت هست قادر به برقراری تماس تلفنی، ارسال پیامک یا استفاده از خدمات آنلاین بدون Wi-Fi نیستند.
به گزارش سی ان ان، T-Mobile گفت که یکی از چندین ارائهدهنده است که تحت تأثیر «مسئله فروشنده شخص ثالث» است که بر خدمات رومینگ بینالمللی تأثیر گذاشته است . ورایزون به این رسانه گفت که نزدیک به 30 درصد از تماسهای مشتریان و ارتباطات داده در خارج از کشور انجام نمیشود.
به نظر می رسد که آن شخص ثالث، شرکت Syniverse بعنوان اگریگیتور و جمع آوری خدمات رومینگ بین الملل مستقر در ایالات متحده آمریکا باشد. Syniverse در بیانیه ای به CNN گفت: از زمان شروع این مشکلات، سینیورس با شرکای شبکه اش برای بازگرداندن خدمات کامل همکاری نزدیکی داشته است. ما ناراحتی و زحمتی را که این موضوع ایجاد کرده است درک میکنیم و از صبر شما در هنگام عبور از این چالش قدردانی میکنیم.
Syniverse از چندین سرویس رومینگ، از جمله رومینگ و پیام رسانی 5G، رومینگ 3G-to-VoLTE، و پشتیبانی از رومینگ برای بی سیم خصوصی و اینترنت اشیا پشتیبانی می کند. با این حال، Syniverse در رسانه های اجتماعی ساکت مانده است. آخرین پست این شرکت در توییتر یا همان X در 26 ژوئن بود و ارتباطی با قطعی نداشت.
یکی از کاربران در X پس از پیشنهاد اینکه ورایزون این شرکت را به دلیل عدم امکان دسترسی مشتریان به دادهها در رومینگ سرزنش کرد، پرسید: « @Syniverse چگونه است که هیچ بهروزرسانی در مورد سرویسهای شما در سرتاسر اروپا با یک ETA در مورد زمان حل مسئله و نحوه پشتیبان گیری وجود ندارد؟
Syniverse هنوز به درخواست رسانه ها برای اظهار نظر پاسخ نداده است. در همین حال، AT&T گفت که در حال کار با شرکای رومینگ خود برای رفع این مشکل است.
AT&T در بیانیه ای ایمیلی گفت: شبکه AT&T به طور عادی کار می کند. برخی از مشتریانی که به خارج از آمریکا سفر می کنند ممکن است به دلیل مشکلی در خارج از شبکه AT&T دچار اختلال در خدمات شوند. ما در حال کار با یکی از ارائه دهندگان اتصال رومینگ خود برای حل این مشکل هستیم.
ورایزون تکرار کرد که با ارائه دهندگان محلی خدمات برای رفع قطعی همکاری می کند.