هوش مصنوعی

June 28, 2024
0:45 جمعه، 8ام تیرماه 1403
کد خبر: 168825

سرمایه‌گذاری‌ 20 میلیون دلاری‌ سافت‌بانک در استارتاپ هوش مصنوعی Perplexity

منبع: Digiato

شرکت مخابرات ژاپنی گروه سافت‌بانک (SoftBank Group) درحال سرمایه‌گذاری روی استارتاپ هوش مصنوعی مستقر در ایالات‌متحده Perplexity AI است ارزش این به 3 میلیارد دلار برسد.

به گزارش بلومبرگ، سافت‌بانک بین 10 تا 20 میلیون دلار در Perplexity سرمایه‌گذاری خواهد کرد که هدف آن رقابت با گوگل در زمینه هوش مصنوعی است. همچنین این اقدام به‌عنوان بخشی از یک سرمایه‌گذاری 250 میلیون دلاری انجام می‌شود که ارزش Perplexity را سه‌برابر می‌کند و آن را به یکی از باارزش‌ترین شرکت‌های صنعت هوش مصنوعی تبدیل خواهد کرد.

چشم‌انداز سافت‌بانک از آینده هوش مصنوعی با سرمایه‌گذاری روی Perplexity
این سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد که شرکت ژاپنی آماده است تا سرعت سرمایه‌گذاری‌اش در هوش مصنوعی را به‌شدت افزایش دهد. بنیانگذار میلیاردر این شرکت، یعنی «ماسایوشی سون»، اخیراً از چشم‌انداز خود نسبت به آینده هوش مصنوعی صحبت کرد. سون در مورد ساخت هوش مصنوعی که هزاران بار هوشمندتر از انسان است صحبت کرد.

بلومبرگ می‌گوید که معامله بین سافت‌بانک و Perplexity AI هنوز نهایی نشده است و شرایط آن ممکن است تغییر کند.

Perplexity که کمتر از دو سال از عمر آن می‌گذرد، با ارائه اطلاعات در زمان واقعی خود را از دیگر چت‌بات‌های هوش مصنوعی متمایز کرده است. درحالی‌که سرویس اصلی آن جستجو است، این استارتاپ از آن به‌عنوان یک «موتور پاسخ‌دهنده» یاد می‌کند، زیرا نتایج موردنظر کاربران را به‌جای لینک، به‌صورت متنی ارائه می‌کند.

در گزارش‌های قبلی نیز گفته شده بود که سافت‌بانک در پروژه‌ای با نام Izanagi به‌دنبال سرمایه‌گذاری 100 میلیارد دلاری روی تراشه‌های هوش مصنوعی است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.