خبر اول

رگولاتوری

June 28, 2024
17:25 جمعه، 8ام تیرماه 1403
کد خبر: 168834

FCC اپراتورها را مجبور می‌کند تا قفل گوشی‌ها را بعد از 60 روز باز کنند

منبع: Digiato

رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال قانون جدیدی را پیشنهاد کرده است که می‌تواند بازکردن قفل گوشی‌های موبایل را برای کاربران آسان‌تر کند. در این مقررات از ارائه‌دهندگان خدمات موبایل خواسته‌شده تا قفل گوشی مصرف‌کنندگان را ظرف 60 روز پس از فعال‌سازی باز کنند.

گوشی‌های موبایل خریداری‌شده از اپراتورها معمولاً تا زمانی که قرارداد مربوط به آن‌ها به پایان برسد یا پرداخت هزینه‌های مربوط به گو‌شی انجام شود، قفل‌ هستند. علیرغم پیشرفت‌هایی که در طول سال‌ها در این زمینه شده است (بازکردن قفل گوشی تا چندی پیش غیرقانونی بود)، اما هنوز برای تمام مصرف‌کنندگان کاملاً مشخص نیست که چه زمانی و چگونه می‌توانند قفل گوشی خود را باز کنند و از خدمات اپراتور یا کشور موردنظر خود استفاده کنند.

براساس قانون FCC، مصرف‌کنندگانی که می‌خواهند قفل گوشی خود را باز کنند، باید با ارائه‌دهنده خدمات موبایل خود تماس بگیرند تا متوجه شوند که چه زمانی و چگونه می‌توانند قفل گوشی خود را باز کنند. همچنین برای انجام این کار، مصرف‌کنندگان باید وضعیت خوبی با ارائه‌دهنده خدمات موبایل خود داشته باشند، به این معنی که گوشی او نباید بدهی داشته باشد و هزینه تمام سرویس‌های خود را پرداخت کرده باشد.

FCC در بیانیه مطبوعاتی خود می‌گوید که این قوانین به مصرف‌کنندگان انعطاف‌پذیری بیشتری ارائه خواهد کرد. «جسیکا روزنورسل»، رئیس کمیسیون ارتباطات فدرال در این بیانیه می‌گوید: «شفافیت و ثبات به رقابت واقعی کمک می‌کند. به‌همین دلیل است که ما قوانین شفاف و سراسری را برای قفل گوشی‌های موبایل پیشنهاد کرده‌ایم. زمانی که گوشی می‌خرید، باید این آزادی را داشته باشید که در هر زمان سرویس مخابراتی خود را تغییر دهید.»

در حال حاضر جزئیات کمی در مورد این قانون وجود دارد. FCC در بیانیه خود همچنین اشاره می‌کند که در تاریخ 18 ژوئیه (28 تیر) جلسه‌ای برگزار خواهد شد که طی آن در مورد قوانین پیشنهادی رای داده می‌شود.

پس از این جلسه نیز FCC نظرات مربوط به قانون پیشنهادی را بررسی می‌کند، از جمله این موضوع که آیا آن‌ها باید برای قراردادهای فعلی یا آینده اعمال شوند و اینکه آیا قانون می‌توان به نفع ارائه‌دهندگان سرویس‌های مخابراتی و فروشندگان موبایل کوچک‌تر باشد یا خیر.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.