تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

June 30, 2024
21:42 یکشنبه، 10ام تیرماه 1403
کد خبر: 168992

اپل برای تولید دومین هدست ویژن، زنجیره تامین خود را آماده می‌کند

منبع: Digiato

اپل اخیراً عرضه جهانی ویژن پرو را شروع کرده است و به نظر می‌رسد دارد برای تولید دومین هدست خود آماده می‌شود. طبق گزارشی جدید، این شرکت با تولیدکنندگان بیشتری درباره پنل‌های کوچک OLED-on-Silicon صحبت کرده است تا هدست واقعیت ترکیبی دیگری در کنار ویژن پرو تولید کند.

درحال‌حاضر، سونی مسئولیت تأمین پنل‌های OLED-on-Silicon (OLEDoS) را که در ویژن پرو فعلی استفاده می‌شود، برعهده دارد. اما رسانه کره‌ای The Elec در گزارشی توضیح می‌دهد که اپل برای تأمین پنل‌های جدید با سامسونگ و ال‌جی نیز صحبت کرده است. مطابق این گزارش، سونی ارائه صفحه‌نمایش را برای ویژن پرو ادامه می‌دهد اما هیچ برنامه‌ای برای افزایش ظرفیت تولید ندارد. احتمالاً سونی سالانه 900 هزار پنل را به اپل ارائه می‌دهد.

دومین هدست ویژن اپل
احتمال دارد اپل به‌دنبال تولید پنل‌های OLEDoS 2.0 تا اندازه 2.1 اینچی است. این پنل‌ها به‌طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر از پنل‌های 1.42 اینچی ویژن پرو فعلی هستند و احتمالاً در نسل دوم این هدست استفاده می‌شوند.

پنل‌های OLEDoS ویژن پرو فعلی از فناوری خاصی بهره می‌برند که شامل یک پنل OLED سفید با فیلترهای رنگی یا wOLED+CF است. سامسونگ درحال‌حاضر یک خط تولید فعال برای چنین پنل‌هایی دارد، درحالی‌که ال‌جی چنین خط تولیدی ندارد. طبق گزارش جدید، سامسونگ ادعا می‌کند می‌خواهد فناوری متفاوتی را به اپل عرضه کند که پیکسل‌های RGB را مستقیم در پنل OLED قرار می‌دهد. این فناوری می‌تواند سطوح روشنایی بالاتری نسبت به روش فعلی wOLED+CF ارائه کند.

همچنین طبق گزارش‌های قبلی، ظاهراً اپل به ساخت هدستی ارزان‌تر نیز علاقه دارد؛ چنین محصولی ظاهراً برای کارکردن باید به یک آیفون یا مک متصل باشد تا با کاهش قطعات و پردازنده‌های گران‌قیمت داخل هدست، هزینه تولید آن نیز کمتر شود. این هدست احتمالاً میدان دید باریک‌تری نسبت به ویژن پرو فعلی دارند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.