معاون توسعه و نوآوری بیمه مرکزی: به کمکاری رگولاتوری معتقد نیستم
معاون توسعه و بیمه مرکز نوآوری معتقد است در صنعت بیمه کمکاری سمت رگولاتوری نبوده است و توسعه در صنعت بیمه به صورت دیکتهای صورت نمیگیرد. همچنین دیگر حاضران وجود دیدگاه فناورانه در صنعت بیمه را ضروری دانستند و از پیادهسازی سخت دیدگاه فناوارانه در صنعت بیمه گفتند.
علی بنیادی نائینی، معاون توسعه و نوآوری بیمه مرکزی درباره فضای فعلی نوآوری در صنعت بیمه گفت: در صنعت بیمه طبق آن چیزی که میگویند نوک پیکان کمکاری سمت رگولاتور است که من به آن معتقد نیستم. توسعه نوآوری در صنعت بیمه را نمیتوانیم دیکتهای پیش ببریم و همیشه چند جانبه و دو سویه نگاه کنیم.
بنیادی نائینی گفت: برای توسعه پیدا کردن صنعت بیمه آییننامهها باید پیوست فناوری داشته باشد. نگاه مقطعی و تکی در صنعت بیمه مهم نیست. آن چیزی که باید حفظ شود، دید رو به آینده با بینش فناورانه است.
مهدی ایمانی مهر، قائممقام مدیرعامل شرکت فناوران خبره درباره نوآوری در صنعت بیمه گفت: هر ایجاد تحرکی در صنعت بیمه را باید به فال نیک گرفت. بیمه صنعتی است که در سبد خانوار نمیتواند حرکت کل افزایشی داشته باشد. در همیچنین در شرایطی که تقاضاها از جنس پنهان هستند باید انگیختگی ایجاد شود. در این شرایط نوآوریها میتواند معطوف به کاربران باشد. توسعه در وهله اول نوآوری در معنای ارتقای تجربه کاربری در صنعت بیمه که کالای مهجوری است، و در وهله دوم همافزایی بیشتر برای مورد قبول واقع شدن در جامعه از جمله فاکتورهای توسعه در این صنعت است.
حامد کاظمی، رئیس هیأت مدیره شرکت رابینتک نیز درباره هویت پیدا کردن صنعت بیمه گفت: وقتی صنعت بیمه فناورانه میشود هویتی پیدا میکند که بازار جدید ایجاد کند و در بازار قدیمی نیز فروش داشته باشد.
کاظمی ادامه داد: باید در راندهای اول توسعه صنعت بیمه جذب سرمایه کنیم و زیرساختهای فرهنگی و قانونگذاری را نیز فراهم کنیم. صنعت بیمه مجبور است که استارتآپ را به لایه صدور و فروش میبرد و اتفاق چندانی نمیافتد یا تبدیل به شرکت آی تی کوچک میکند در کنار غولهای دیگر که اگر استارتآپ در این دو حالت نگنجد، مجبور به از دست رفتن است.
محمدرضا فرحی، رئیس هیأت مدیره بیمه بازار تاکید کرد که در صنعت بیمه به مدد جذب سرمایه، مقداری گسترش بازار آنلاین را داشته باشیم و دیگر به دیگر جنبهها نپرداختهایم.