بانکداری و پرداخت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 30, 2024
21:51 یکشنبه، 10ام تیرماه 1403
کد خبر: 168998

معاون توسعه و نوآوری بیمه مرکزی: به کم‌کاری رگولاتوری معتقد نیستم

منبع: Peivast

معاون توسعه و بیمه مرکز نوآوری معتقد است در صنعت بیمه کم‌کاری سمت رگولاتوری نبوده است و توسعه در صنعت بیمه به صورت دیکته‌ای صورت نمی‌گیرد. همچنین دیگر حاضران وجود دیدگاه فناورانه در صنعت بیمه را ضروری دانستند و از پیاده‌سازی سخت دیدگاه فناوارانه در صنعت بیمه گفتند.

علی بنیادی نائینی، معاون توسعه و نوآوری بیمه مرکزی درباره فضای فعلی نو‌آوری در صنعت بیمه گفت: در صنعت بیمه طبق آن چیزی که می‌گویند نوک پیکان کم‌کاری سمت رگولاتور است که من به آن معتقد نیستم. توسعه نوآوری در صنعت بیمه را نمی‌توانیم دیکته‌ای پیش ببریم و همیشه چند جانبه و دو سویه نگاه کنیم‌.

بنیادی نائینی گفت: برای توسعه پیدا کردن صنعت بیمه آیین‌نامه‌ها باید پیوست فناوری داشته باشد. نگاه مقطعی و تکی در صنعت بیمه مهم نیست‌. آن چیزی که باید حفظ شود، دید رو به آینده با بینش فناورانه است.

مهدی‌ ایمانی مهر، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فناوران خبره درباره نوآوری در صنعت بیمه گفت: هر ایجاد تحرکی در صنعت بیمه را باید به فال نیک گرفت‌. بیمه صنعتی است که در سبد خانوار نمی‌تواند حرکت کل افزایشی داشته باشد‌. در همیچنین در شرایطی که تقاضا‌ها از جنس پنهان هستند باید انگیختگی ایجاد شود. در این شرایط نوآوری‌ها می‌تواند معطوف به کاربران باشد. توسعه در وهله اول نوآوری در معنای ارتقای تجربه کاربری در صنعت بیمه که کالای مهجوری است، و در وهله دوم هم‌افزایی بیشتر برای مورد قبول واقع شدن در جامعه از جمله فاکتور‌های توسعه در این صنعت است.

حامد کاظمی، رئیس هیأت مدیره شرکت رابین‌تک نیز درباره هویت پیدا کردن صنعت بیمه گفت: وقتی صنعت بیمه فناورانه می‌شود هویتی پیدا می‌کند که بازار جدید ایجاد کند و در بازار قدیمی نیز فروش داشته باشد.

کاظمی ادامه داد: باید در راند‌های اول توسعه صنعت بیمه جذب سرمایه کنیم و زیرساخت‌های فرهنگی و قانون‌گذاری را نیز فراهم کنیم. صنعت بیمه مجبور است که استارت‌آپ را به لایه صدور و فروش می‌برد و اتفاق چندانی نمی‌افتد یا تبدیل به شرکت آی تی کوچک می‌کند در کنار غول‌های دیگر که اگر استارت‌آپ در این دو حالت نگنجد، مجبور به از دست رفتن است.

محمدرضا فرحی، رئیس هیأت مدیره بیمه بازار تاکید کرد که در صنعت بیمه به مدد جذب سرمایه، مقداری گسترش بازار آنلاین را داشته باشیم و دیگر به دیگر جنبه‌ها نپرداخته‌ایم.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.