رسانه‌های اجتماعی

June 30, 2024
22:09 یکشنبه، 10ام تیرماه 1403
کد خبر: 169017

یوتوب به‌زودی تغییر تصویر کاور پلی‌لیست‌ها را ممکن می‌کند

منبع: Digiato

به‌ نظر می‌رسد یوتوب روی اضافه‌کردن یک ویژگی سفارشی‌سازی جدید برای پلی‌لیست‌ها یا همان فهرست‌های پخش کار می‌کند که تجربه استفاده از این پلتفرم را برای تولیدکنندگان محتوا و کاربران بهبود می‌بخشد.

رسانه «اندروید آتوریتی» کدهای جدیدی را در برنامه اندرویدی YouTube نسخه 19.26.33 بتا مشاهده کرده است.

طبق این کدها، یوتوب به کاربران این امکان را می‌دهد تا برای لیست‌های پخشی که در حسابشان ایجاد می‌کنند، کاور سفارشی آپلود کنند. چندین پیام خطا، مانند «دوباره امتحان کنید»، «آپلود انجام نشد» و «تصویر شما کوچک‌تر از حداقل میزان پشتیبانی‌شده است» در این کدها گنجانده شده است. بااین‌حال، هیچ اطلاعاتی درمورد زمان عرضه یا اینکه این ویژگی در کدام به‌روزرسانی در دسترس عموم قرار می‌گیرد، وجود ندارد.

نحوه عملکرد ویژگی کاورهای سفارشی در یوتوب
هنگامی که لیست پخش در YouTube ایجاد می‌کنید، این پلتفرم خودکار تصویر بندانگشتی (Thumbnail) اولین ویدیو را به‌‌جای کاور پلی‌لیست انتخاب می‌کند. درحال‌حاضر حداکثر کاری که می‌توانید بکنید این است که ویدیوها را دوباره مرتب کنید تا یوتوب خودکار تصویر کوچک اولین ویدیو را دوباره انتخاب کند. هیچ گزینه‌ای برای آپلود تصویر وجود ندارد.

البته در ویدیوهای معمولی یوتوب، شرایط فرق می‌کند. شما می‌توانید از تصاویر بندانگشتی که خودکار تولیدشده استفاده کنید یا تصویری سفارشی را از دسکتاپ، گوشی اندرویدی یا دستگاه iOS خودتان آپلود کنید.

یوتوب توصیه می‌کند از نسبت تصویر 16:9 برای این تصاویر کوچک استفاده کنید؛ زیرا بیشترین استفاده را در پیش‌نمایش‌ها و پخش‌کننده‌های این پلتفرم دارد. برای پادکست‌ها، نسبت تصویر 1:1 به‌جای 16:9 برای تصاویر بندانگشتی توصیه می‌شود.

تصاویر بندانگشتی سفارشی برای YouTube Shorts در دسترس نیستند و باید یک قاب از Short خود را انتخاب کنید تا از آن به‌عنوان تصویر کوچک استفاده شود. این تصویر در مکان‌هایی، مانند نتایج جستجو و هشتگ‌ها، نشان داده می‌شود. باید دید آیا قوانین یکسانی برای کاورهای پلی‌لیست اعمال می‌شود یا الزامات متفاوتی وجود خواهد داشت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.