باندپهن

خبر اول

فیبرنوری

June 30, 2024
23:22 یکشنبه، 10ام تیرماه 1403
کد خبر: 169024

رییس هیات مدیره شاتل: در نیمه دوم امسال وارد هیات پذیرش بورس می‌شویم/ مودم‌های تولید داخل به شدت بی‌کیفیت هستند

ICTna.ir – رییس هیات مدیره گروه شرکت‌های شاتل از برنامه این شرکت برای ورود به بورس در سال جاری خبر داد و گفت: در نیمه دوم امسال وارد هیات پذیرش بورس خواهیم شد.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، محمدحسن شانه‌ساززاده در نشست خبری در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ افزود: وقتی سایز شرکت و سرویس‌های آن بزرگ می‌شود، مردم حق دارند از آن بهره برده و استفاده کنند.

به گفته او، پس از ورود شاتل به بازار سرمایه، نماوا و شاتل موبایل نیز در بازار بورس حضور خواهند یافت.

شانه‌ساززاده درباره روند اجرای پروژه FTTx توسط این اپراتور توضیح داد: پوشش این پروژه در مشهد و کلان شهرها خوب بوده است اما چالش مهم ما این است که در نقطه آخر سرویس‌دهی باید از دیوار مردم رد شویم و سرویس را به خانه‌ها ببریم که هنوز مردم شرکت‌های خصوصی را به عنوان ارایه‌کننده خدمات نمی‌شناسند و اجاره کار به همکاران ما نمی‌دهند و این مساله یکی از موانع ما است.

او قیمت ارایه سرویس‌های فیبر نوری شاتل را بسیار رقابتی توصیف و عنوان کرد: باتوجه به اینکه سرعت اتصال روی فیبر نوری بیشتر از صد برابر افزابش می‌یابد اما قیمت آن کمتر از سرویس ADSL است.

شانه‌ساززاده با اشاره به اینکه صنعت FTTH در دنیا نوپاست، افزود: درحال توسعه سرویس هستیم و ‌همه بازیگران بازار هنوز به آهنگ رشد و‌ پیشرفتی که بازار نیاز دارد، نرسیده‌اند.

تولیدکننده‌های داخلی باب کردند فشار بیاورند و فروش انحصاری ایجاد کنند

او گفت: در اسفند ماه گذشته تامین میکروداکت‌های موردنیاز به چالش اصلی ما تبدیل شده بود و چون درخواست زیاد بود و ‌ظرفیت لازم برای این حجم از توسعه لحاظ نشده بود، مشکل تامین میکرو داکت داشتیم و الان هم تولیدکننده‌های داخلی نتوانسته‌اند کیفیت مورد انتظار بازار را ارایه کنند.

او با اشاره به اینکه قیمت سرویس فیبر نوری شاتل در مقایسه با سایر رقبا قابل توجه است، افزود: مجموعا هزینه سرویس فیبر نوری شاتل با مودم مورد نیاز آن سه میلیون تومان است که اگر بتوانیم خودمان مودم موردنیاز را هم تولید کنیم، هزینه آن برای مصرف‌کننده نصف هزینه فعلی خواهد شد.

شانه‌ساززاده گفت: تولیدکننده‌ها باب کردند که فشار بیاورند و فروش انحصاری ایجاد کنند و در همین حال به لحاظ قیمت و ‌کیفیت با آنها دچار چالش هستیم.

شهرداری تهران به مصوبه کمیسیون درخصوص نرخ حفاری تمکین نکرده است

او درباره تعامل با شهرداری‌های مختلف برای انجام حفاری پروژه فیبر نوری نیز توضیح داد: هنوز با شهرداری‌هایی غیر از شهرداری مشهد نتوانستیم توافق کلانی کنیم و با توافق با نواحی شهری، فیبرکشی انجام و پروژه زیر بار می‌رود. تنها جایی که به طور کامل تحت پوشش قرار دادیم، شهر قم و بحنورد است.

رییس هیات مدیره گروه شرکت‌های شاتل همچنین درخصوص اجرایی شدن مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از سوی شهرداری تهران برای دریافت نرخ ۴۰۰ هزار تومانی به ازای هر متر مربع حفاری گفت: شهرداری به نرخ حفاری تعیین شده از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تمکین نکرده است.

او افزود: بعد از تهران، در هشت کلان شهر کشور هزینه حفاری ۱۵۰ هزار تومان و طبق تعرفه رگولاتوری بوده که شهرداری‌ها به آن تمکین کردند و حتی برخی شهرها مانند مشهد و قم به جای دریافت هزینه حفاری، در قالب مشارکت همکاری کرده یا در درآمد آتی پروژه شریک شدند.

شانه‌ساززاده تصریح کرد: در تنها شهری که مشکل داریم، تهران است و‌ هنوز نتوانستیم هیچ کاری در برابر شهرداری تهران بکنیم.
او درباره نرخ مهاجرت مشترکان شاتل از سرویس ADSL به فیبر گفت: ضریب جذب مشترکان از ADSL به فیبر حدودا ۷۵ درصد است.

می‌گویند باید از به اصطلاح تولیدکننده داخلی مودم بخرید

شانه‌ساززاده با انتقاد از کیفیت و قیمت مودم‌های تولید داخل موردنیاز سرویس فیبر نوری اظهار داشت: درحال حاضر بیشترین مشکل شاتل در ارایه سرویس فیبر نوریَ مودم است. امروز مودم نداریم که به مردم بدهیم.

او افزود: مودم‌ها در گمرک است و اجازه ترخیص نمی‌دهند. از سوی دیگر خودمان هم اجازه واردات نداریم. درحالی‌که مودم‌های تولید داخل به شدت بی‌کیفیت است.

رییس هیات مدیره گروه شرکت‌های شاتل با بیان اینکه می‌گویند باید از به اصطلاح تولیدکننده داخلی مودم بخرید که قیمت آن هم دو برابر نرخ جهانی با کیفیت نازل‌تر است، تصریح کرد: ما شب عید مودم‌های یک شرکتی را خریداری کردیم که در سرویس‌دهی مشکل جدی داشت و مجبور به جمع‌آوری و جایگزین کردن چندصد مودم شدیم. بزرگترین مشکل نبود تجهیزات از قبیل OLT وONT است.

واگذاری سهام صبانت به گروه علاءالدین

او همچنین درخصوص خرید سهام شرکت صبانت نیز توضیح داد: سهام صبانت را تحویل گرفتیم اما باتوجه به موارد حقوقی و اساسنامه شرکت، آن را به گروه علاءالدین واگذار کردیم و اکنون هیچ سهمی از این شرکت نداریم.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.