5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

June 30, 2024
23:52 یکشنبه، 10ام تیرماه 1403
کد خبر: 169026

مدیرعامل شاتل موبایل: سرویس 5G شاتل موبایل راه‌اندازی شد/ MNP امسال ارایه می‌شود

ICTna.ir – مدیرعامل شاتل موبایل گفت: تنها MVNO ایران هستیم که از روز اول تمام اجزای هسته شبکه موبایل را خودمان تامین کرده‌ایم و این هسته شبکه مستقل به هر سه اپراتور موبایل متصل است و مشترکان می‌توانند از خدمات 3G، 4G و 5G استفاده کنند.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، آرش کریم‌بیگی در نشست خبری در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ افزود: موفق شدیم پتنت اسمارت شاتل موبایل را ثبت اختراع کرده و دانش بنیان شویم. این پتنت در لحظه موقعیت جغرافیایی مشترک را تحلیل می‌کند که کدام شبکه سرویس بهتری ارایه می‌دهد و اگر مشترک به هر دلیلی به شبکه‌ای متصل بود که پوشش خوبی نداشت، مشترک را از شبکه A قطع و به شبکه B وصل می‌کند. از سوی دیگر، مشترک هم می‌تواند استعلام ‌کند که به کدام شبکه متصل است.

او اظهار داشت: از منظر سرویس اسمارت سیم، پوشش جذابی ارایه می‌کنیم و از منظر بسته سرویس‌ها هم ارزان‌ترین بسته صوت و پیامک را عرضه می‌کنیم. شاتل‌موبایل ارزان‌ترین سرویس مکالمه و پیامک در میان اپراتورهای کشور را دارد و در حالی‌که سایر اپراتورها ۳۶ بسته اینترنتی ارایه می‌کنند، شاتل موبایل ۶۷ بسته اینترنتی دارد که بسته‌های حجیم‌تری نسبت به بسته‌های اینترنتی بقیه اپراتورها است.

کریم‌بیگی همچنین از مزیت‌های این اپراتور را ارایه بسته‌های همگرایی خدمات ثابت و موبایل به صورت مشترک و همگرا از سوی شاتل و شاتل موبایل عنوان کرد.

او گفت: در لایه محصولات و خدمات سازمانی سعی کردیم در بازار ارزش ایجاد کنیم و امروز تنها اپراتور موبایلی هستیم که سرویس IP ثابت ارایه می‌کنیم و‌ این برای مشترکان ارزش ایجاد کرده است.

به گفته مدیرعامل شاتل موبایل، این اپراتور از ۱۰ ماه پیش در حوزه محصولات سازمانی، راهکار پیامک سازمانی را به سبد محصول خود اضافه کرده و امسال هم ارایه پیامک امن به مشتریان بانکی از منظر حساسیت اطلاعات مشترکان بانکی اضافه به محصولات این اپراتور مجازی تلفن همراه افزوده شده است.

او گفت: سرویس 5G که شهریور ماه سال گذشته وعده داده بودیم، راه‌اندازی و عرضه شده است و مشترکان شاتل موبایل در پوشش منطقه رادیویی 5G با استفاده از گوشی‌های مجهز به این نسل از فناوری می‌توانند از سرویس‌های 5G استفاده کنند.

کریم‌بیگی با اشاره به اینکه درحوزه قیمت، تعرفه، پوشش، اسمارت سیم و‌ با راهکارهای سازمانی و محتوا سعی کردیم برای مشترکان خود وجه تمایز ایجاد کنیم، افزود: امیدوار هستیم با ساپورت رگولاتوری امسال دو محصول دیگر را نیز به سبد محصولات خود اضافه کنیم.

او گفت: Mask SMS یکی از این سرویس‌ها است که مصوبه آن در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب و‌ ابلاغ شده اما برخی اپراتورها مانع تراشی کردند و امیدواریم با ورود رگولاتوری بتوانیم آن را به زودی عرضه کنیم.

کریم‌بیگی همچنین از ارایه سرویس ترابردپذیری شماره موبایل خبر داد و گفت:‌ به زودی سرویس MNP را عرضه خواهیم کرد و مشترکان تلفن همراه می‌توانند به شاتل موبایل سوییچ کنند.

او افزود: ۱۸ ماه است که نیازمندی‌های فنی آن فراهم شده است و امیدواریم امسال بتوانیم این سرویس را عرضه کنیم و باتوحه به تعرفه‌ها و بسته‌های تعریف شده، هزینه‌های مشترکان ترابرد شده مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

به گفته مدیرعامل شاتل موبایل، این اپراتور رتبه نخست سهم بازار MVNOها را با ۱۴ برابر سهم بیشتر از سایر دارندگان پروانه MVNO در اختیار دارد و درحال حاضر تعداد مشترکان آن به ۱.۷ میلیون رسیده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.