فقط 15 درصد کاربران تمایل به جستوجو در گوگل با هوش مصنوعی دارند
خلاصههای مربوط به فناوری AI Overviews گوگل که به تازگی منتشر شده است، نتایج حاصل جستوجو با هوش مصنوعی را نشان میدهد و تازهترین بررسیهای انجام شده حاکی از آن است که همه چیز در عرصه هوش مصنوعی درحال تغییر است.
شرکت تحقیقاتی SEO Brighted روز گذشته توضیح داد تنها 15 درصد از نتایج جستوجوهای انجام شده در گوگل حاصل از به کارگیری فناوری هوش مصنوعی این شرکت است و رقم مذکور از 84 درصد نتایج منتهی به کنفرانس Google I/O که ماه گذشته برگزار شده بود کمتر است. براساس این بررسیها همچنین مشخص شد به احتمال زیاد بیشترین نتایج با هوش مصنوعی مربوط به حوزه مراقبتهای بهداشتی میشود و کمترین آنها نیز در بخش رستورانها و نتایج سفر بوده است.
فناوری AI Overviews گوگل که پیشتر با عنوان «تجربه جستوجوی مولد» (SGE) شناخته میشد، برای ماههای طولانی مورد آزمایش قرار گرفت و نتایج مبتنی بر هوش مصنوعی را به درخواستهای کاربران اضافه کرد. گوگل این ویژگی را به عنوان یک تجربه جستوجوی قویتر معرفی کرده است که به کاربران امکان میدهد با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، پاسخ سریع به سوالات خود را دریافت کنند.
با این حال منتقدان پیشتر اعلام کرده بودند قابلیتهای SGE در جمع آوری و ارایه منابع کافی چندان قوی عمل نمیکند و فقط کاربران را از کلیک کردن روی لینک وبسایتها منصرف میکند. درحالی که گوگل توضیح داد ویژگی اصلی SGE به گونهای است که تعداد کلیکها را بیشتر میکند که برخی کاربران این تجربه را دوس نداشتهاند و همین مسئله باعث شد این قابلیتها را غیرفعال کنند تا از جستوجوگر قدیمی گوگل استفاده کنند.