تلفن همراه

گوشی

July 3, 2024
17:04 چهارشنبه، 13ام تیرماه 1403
کد خبر: 169241

فکتوری‌ریست گوشی کاربران پیکسل ۶ را از کار انداخته است

منبع: Zoomit

ظاهراً گوشی‌های سری پیکسل ۶ گوگل پس‌ از بازنشانی کارخانه‌ای دیگر بوت نمی‌شوند و به‌ بیان دیگر ریست فکتوری این گوشی‌ها را از کار می‌اندازند.

گزارش‌هایی از دارندگان پیکسل ۶، پیکسل ۶ پرو و پیکسل 6a نشان می‌دهد گوشی این افراد پس‌ از انجام ریست‌فکتوری، کاملاً غیرقابل‌ استفاده می‌شود و به‌بیان دیگر از کار می‌افتد. بر اساس گفته‌ی یکی از متخصصین انجمن پشتیبانی گوگل، شرکت از مشکل مذکور اطلاع دارد و درحال بررسی آن است.

مشکل از کار افتادن گوشی‌های سری پیکسل ۶ پس‌ از بازنشانی تنظیمات کارخانه را اولین‌بار سایت Tech-Issues Today کشف کرد. کاربران اعلام کرده‌اند گوشی آن‌ها بعد از ریست فکتوری و راه‌اندازی مجدد دیگر بوت نمی‌شود و این پیام خطا را نشان می‌دهد: «امکان بارگذاری سیستم‌عامل اندروید وجود ندارد. شاید اطلاعات شما خراب باشد. اگر همچنان با این پیام مواجه می‌شوید، شاید نیاز به انجام مجدد ریست فکتوری و پاک‌کردن تمامی اطلاعات روی دستگاه داشته باشید.»

گفته می‌شود گوشی‌های سری پیکسل ۶ پس‌ از ریست فکتوری، دو گزینه در اختیار کاربر قرار می‌دهند: تلاش مجدد که بر اساس گزارش‌ها مشکل را حل نمی‌کند و راه‌اندازی مجدد با ریست فکتوری. البته در فرایند پاک‌سازی، خطای دیگری مبنی‌بر نبود فایلی به نام tune2fs ظاهر می‌شود که به‌نظر می‌رسد به ابزار خط‌فرمان یونیکس برای تنظیم پارامترهای سیستم‌فایل، اشاره دارد.

برخی از دارندگان گوشی‌های سری پیکسل ۶ گزارش داده‌اند مشکل از کار افتادن دستگاه آن‌ها بعد از نصب به‌روزرسانی ایجاد شده است، اما به‌نظر می‌رسد در اکثر گزارش‌ها دلیل بروز مشکل، فرایند ریست فکتوری باشد. یکی از کاربران ردیت با جمع‌آوری گزارش‌های مربوط به این مشکل در همه‌ی مدل‌های پیکسل ۶ نشان داد برخی کاربران حتی با استفاده از ابزارهای رسمی گوگل قادر به بازیابی گوشی خود نبوده‌اند.

گوگل در واکنش به مشکل ازکار افتادن گوشی‌های سری پیکسل ۶ پس‌از فکتوری ریست، صفحه‌ی پشتیبانی خود را با راهکاری موقت به‌روزرسانی کرده است.

گوگل می‌گوید: «اخیراً گزارش‌هایی از برخی کاربران دریافت کرده‌ایم که پس‌از دریافت جدیدترین به‌روزرسانی سیستم‌عامل، هنگام ریست فکتوری پیکسل ۶، پیکسل ۶ پرو و پیکسل 6a با مشکلاتی مواجه شده‌اند. ما می‌دانیم که بازنشانی تنظیمات کارخانه، اقدامی نیست که کاربران به‌طور مرتب انجام دهند، اما از آنجاکه به تجربه‌ی شما اهمیت می‌دهیم، جزئیات تکمیلی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.»

در ادامه‌ی توضیحات گوگل آمده است: «برای جلوگیری از بروز مشکل، توصیه می‌کنیم پس‌از آپدیت دستگاه و بعد از راه‌اندازی مجدد، آن را به‌مدت ۱۵ دقیقه روشن و بدون استفاده رها کنید. پس‌از گذشت این زمان می‌توانید ریست فکتوری را انجام دهید. همچنین، می‌توانید قبل از دریافت جدیدترین آپدیت سیستم، دستگاه خود را ریست فکتوری کنید.»

گوگل می‌گوید مشکل را شناسایی کرده و درحال بررسی روش‌های مختلف برای ارائه‌ی بهترین راه‌حل است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.