رسانه‌های اجتماعی

July 5, 2024
20:56 جمعه، 15ام تیرماه 1403
کد خبر: 169282

رقیب هندی توییتر به آخر خط رسید

منبع: ایسنا

شبکه اجتماعی هندی «کو» (Koo)که خود را به عنوان رقیب ایکس (توییتر سابق) ‌ معرفی کرده بود، به دنبال شکست مذاکرات خرید این پلتفرم، تعطیل می‌شود.

با وجود آن که «کو»، بیش از ۶۰ میلیون دلار تامین مالی از سرمایه‌گذاران برجسته‌ای نظیر «تایگر گلوبال» و «اکسل» جذب کرده بود، با چالش‌های قابل توجهی در گسترش پایگاه کاربران خود و درآمدزایی در دو سال گذشته روبرو بود.

پایگاه فناوری تِک کرانچ در فوریه گزارش کرده بود «کو» سرگرم مذاکرات فروش با استارتاپ رسانه اینترنتی «دیلی هانت» است که پنج میلیارد دلار ارزش دارد. اما موسسان «کو» روز چهارشنبه اعلام کردند مذاکرات مذکور به توافق نرسید.

آپرامیا رادهاکریشنا و مایانک بیداواتکا، موسسان «کو» در پستی در لینکدین نوشتند: ما شراکت را با شرکت‌های اینترنتی بزرگتر، تشکیلات بزرگ و مراکز رسانه‌ای کاوش کردیم اما هیچ کدام از این مذاکرات به نتیجه‌ای که می‌خواستیم نرسید. اکثر آنها نمی‌خواستند با شرکت شبکه اجتماعی که محتوای آن توسط کاربران تولید می‌شود، معامله کنند.

پلتفرم «کو» تلاش کرد با فراهم کردن گزینه ارسال پیام به زبان‌های بومی متعدد در فضایی شبیه ایکس، کاربران را در هند جذب کند. این پلتفرم در ابتدا در دوران تنش میان توییتر و دولت هند، در هند محبوب شد. این اختلاف پس از آن درگرفت که توییتر حاضر به قبول درخواست‌های دولت هند برای حذف محتوا نشده بود.

جک دورسی، یکی از موسسان توییتر، سال گذشته مدعی شد دولت هند تهدید کرده بود این شبکه اجتماعی را مسدود خواهد کرد و به خانه کارمندان آن یورش برده بود. اما دولت هند، به کلی ادعاهای دورسی را تکذیب کرد.

«کو» از این وضعیت بهره برداری کرد و تلاش کرد گزینه مقبول‌تری باشد و متعهد شد به مقررات بومی پایبند خواهد بود. این رویکرد، سیاستمداران برجسته متعددی را به این پلتفرم جذب کرد اما تقریبا هیچ کدام از حزب مخالف دولت نبودند. این استارتاپ همچنین پلتفرم هم نام خود را به برزیل توسعه داد.

موسسان «کو» گفتند: زمستان طولانی تامین مالی که بسیاری از استارتاپ‌ها را در سطح جهانی مجبور کرد تامین مالی و درآمدشان را بهبود ببخشند، ما را مغلوب کرد.

بر اساس گزارش تِک کرانچ، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران هندی سال‌ها تلاش کردند گزینه‌های بومی پلتفرم‌های محبوبی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، واتس‌اپ، توییتر و یوتیوب را بسازند. اما گویا این شرکت‌های آمریکایی قابلیت بهتری در خدمات‌رسانی به بخش‌های متنوع بازار هند داشته اند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.