امنیت

اینترنت و شبکه

July 6, 2024
15:05 شنبه، 16ام تیرماه 1403
کد خبر: 169351

آسیب‌پذیری در سیستم‌عامل سوئیچ‌های سری نکسوس سیسکو

آسیب‌پذیری با شناسه CVE-2024-20399، امتیاز 6.0 و شدت متوسط در رابط خط فرمان (CLI) سیستم عامل سوئیچ‌های سری Nexus شرکت سیسکو کشف شده است. این آسیب‌پذیری به یک مهاجم محلی با سطح دسترسی root اجازه می‌دهد تا دستورات دلخواه را بر روی سوئیچ اجرا کند.
این آسیب‌پذیری به دلیل اعتبارسنجی ناکافی آرگومان‌های دستورات CLI پیکربندی خاص ایجاد شده است. مهاجم می‌تواند با قرار دادن ورودی‌های مخرب به عنوان آرگومان این دستورات، از این آسیب‌پذیری بهره‌برداری کند. بهره‌برداری موفقیت‌آمیز از این آسیب‌پذیری به مهاجم اجازه می‌دهد تا دستورات دلخواه را با سطح دسترسی root بر روی سیستم عامل زیربنایی اجرا کند.
توجه: برای بهره‌برداری از این آسیب‌پذیری بر روی سوئیچ‌های سیسکو NX-OS، مهاجم باید دارای دسترسی‌های مدیریتی باشد.

محصولات تحت تأثیر
• سوئیچ‌های سری MDS 9000
• سوئیچ‌های سری Nexus 3000
• سوئیچ‌های سری Nexus 5500
• سوئیچ‌های سری Nexus 5600
• سوئیچ‌های سری Nexus 6000
• سوئیچ‌های سری Nexus 7000
• سوئیچ‌های سری Nexus 9000 در حالت مستقل NX-OS

توصیه‌های امنیتی
• سیسکو وصله‌های امنیتی را برای رفع این آسیب‌پذیری منتشر کرده است. به شدت توصیه می‌شود که در اسرع وقت وصله‌ها بر روی سوئیچ‌های آسیب‌پذیر نصب شود.
• تا زمان نصب وصله، راه‌حلی برای رفع این آسیب‌پذیری وجود ندارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.