اپلیکیشن

تلفن همراه

July 6, 2024
15:47 شنبه، 16ام تیرماه 1403
کد خبر: 169377

اپل بالاخره با ورود فروشگاه بازی اپیک‌گیمز به اپ‌استور اروپا موافقت کرد

منبع: Zoomit

فروشگاه بازی‌ اپیک‌گیمز ازطریق اپ‌استور دردسترس کاربران قرار می‌گیرد؛ البته فقط در اروپا.

اپل پس‌ از کشمکش‌های حقوقی طولانی با اپیک‌گیمز، سازنده‌ی بازی محبوب فورتنایت، تسلیم قوانین جدید اتحادیه‌ی اروپا شد و مجوز انتشار اپلیکیشن فروشگاه بازی‌های اپیک را برای گوشی آیفون و آیپد در اروپا صادر کرد.

درگیری میان اپل و اپیک‌گیمز بر سر اپلیکیشن Epic Sweden AB Marketplace بود و ارتباطی به بازی فورتنایت که قبلاً مجوز انتشار در اپ‌استور را دریافت کرده بود، ندارد. کنترل شدید اپل بر اکوسیستم اپ‌استور iOS همواره با انتقاد توسعه‌دهندگان اپلیکیشن و سازمان‌های تنظیم مقررات مواجه بوده است.

اپیک قبل‌ از موافقت اپل اعلام کرده بود که غول فناوری کوپرتینویی درخواست انتشار فروشگاه بازی‌هایش را دو بار به‌دلیل شباهت طراحی برخی دکمه‌ها و برچسب‌ها با اپ‌استور، رد کرده است.

اپیک در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما از همان نام‌گذاری‌های استاندارد Install و In-app purchases استفاده می‌کنیم که در فروشگاه‌های محبوب اپلیکیشن روی پلتفرم‌های مختلف به‌کار می‌رود و همچنین در اپلیکیشن‌های iOS از استانداردهای رایج برای دکمه‌ها پیروی می‌کنیم. رد درخواست ما از طرف اپل، خودسرانه، مانع‌تراشی و نقض قوانین DMA است و ما نگرانی‌های خود را با کمیسیون اتحادیه‌ی اروپا در میان گذاشته‌ایم.»

اپیک گیمز و اپل از سال ۲۰۲۰ درگیر نبرد حقوقی هستند؛ جایی‌ که شرکت بازی‌ساز، سیاست‌های اپل را برای دریافت کارمزد ۳۰ درصدی روی تراکنش‌های درون‌برنامه‌ای در سیستم‌عامل iOS، نقض قوانین ضدانحصار آمریکا می‌داند.

به گزارش رویترز، اپل اوایل سال جاری، به‌منظور تطابق با قوانین DMA، تغییراتی در قوانین اپ‌استور خود اعمال کرد. ازجمله‌ی این تغییرات می‌توان به اجازه‌ی انتشار فروشگاه‌های جایگزین روی آیفون و اختیاری بودن استفاده از سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای اپل اشاره کرد. البته همچنان هزینه‌ای تحت عنوان «کارمزد فناوری‌های زیربنایی» در‌ نظر گرفته شده بود که از نظر بسیاری از توسعه‌دهندگان نوعی استثمار محسوب می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.