رسانه‌های اجتماعی

July 7, 2024
12:54 یکشنبه، 17ام تیرماه 1403
کد خبر: 169439

نسخه وب یوتیوب موزیک در سال ۲۰۲۴ پیشرفت‌های زیادی تجربه کرده است

منبع: Zoomit

نسخه‌ی تحت‌وب یوتیوب موزیک با آپدیت‌های متعدد، تجربه‌ی کاربری بسیار بهتری ارائه می‌دهد و شباهت بیشتری به نسخه‌های موبایلی این سرویس پیدا کرده است.

آپدیت‌های اخیر نسخه‌ی وب یوتیوب موزیک تجربه‌ی کاربری آن را به‌طور کلی متحول کرده است و اکنون می‌تواند رقابت جدی‌تری با سایر سرویس‌های استریم موسیقی داشته باشد. مهم‌ترین تغییر نسخه‌ی تحت‌وب یوتیوب موزیک، اضافه‌شدن قابلیت دانلود آهنگ‌ها است.

پیش‌ازاین، تنها راه گوش‌دادن به موسیقی به‌صورت آفلاین روی دسکتاپ، استفاده از کروم‌بوک‌ها و استفاده اپلیکیشن اندروید بود. با اضافه‌شدن قابلیت پخش آفلاین موسیقی به نسخه‌ی وب یوتیوب موزیک، کاربران سیستم‌عامل‌های مک و ویندوز هم سرانجام می‌توانند از این ویژگی کاربردی برای گوش‌دادن به موسیقی بدون اینترنت استفاده کنند.

قابلیت پخش آفلاین یکی از دلایل اصلی درخواست کاربران برای توسعه‌ی اپلیکیشن اختصاصی دسکتاپ یوتیوب موزیک بود. باتوجه‌به علاقه‌ی گوگل به وب‌سایت‌هایی که روی تمامی پلتفرم‌ها کار می‌کنند و صرفه‌جویی در منابع، به‌نظر نمی‌رسد این شرکت هرگز تصمیمی برای ساخت نسخه‌ی دسکتاپ یوتیوب موزیک داشته باشد.

ماه گذشته، وب‌سایت یوتیوب موزیک طراحی آلبوم‌ها و پلی‌لیست‌ها را برای مطابقت با اپلیکیشن تبلت‌ها و گوشی‌های تاشدنی اندرویدی تغییر داد. این به‌روزرسانی با استفاده از چیدمان دوستونی، از فضای صفحه بهینه‌تر استفاده می‌کند. وجود تصویر اصلی آلبوم به‌همراه پس‌زمینه‌ی مات، باعث جذابیت بیشتر وب‌سایت شده است. البته در زمان انتشار اولیه‌ی این آپدیت باگ‌هایی وجود داشت که حالا برطرف شده‌اند.

به‌نوشته‌ی 9to5Google، چیدمان صفحه در نسخه‌ی تحت‌وب جدید یوتیوب موزیک به‌خوبی با نوار ناوبری همخوانی دارد که برای دسترسی سریع به پلی‌لیست‌ها تعبیه شده است. این بازطراحی کلی احتمالاً زیرساختی را برای آپدیت‌های امسال فراهم کرده است.

در‌مقایسه‌با اپلیکیشن اندروید که نوار ابزار پایینی کشیده‌ای دارد و با مینی‌پلیر ادغام‌ شده است، روی نمایشگرهای عریض کمی بزرگ به‌نظر می‌رسد، مینی‌پلیر نسخه‌ی وب ازنظر بصری غنی‌تر است و با دکمه‌ها و اطلاعات بیشتر امکان کنترل با یک کلیک را فراهم می‌کند.

همچنین، از ماه می (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳)، یوتیوب موزیک قابلیت به‌خاطرسپردن آخرین آهنگ و پادکست پخش‌شده را برای از سرگیری سریع هنگام بازکردن مجدد نسخه‌ی تحت‌وب ارائه می‌دهد. تغییر مذکور به‌طرز چشمگیری باعث شده است تا وب‌سایت یوتیوب موزیک بیشتر شبیه اپلیکیشن‌های موبایلی آن عمل کند.

برای کاربرانی که پنجره‌ی یوتیوب موزیک را کوچک می‌کنند، پلیر این سرویس چند ماه قبل به‌روزرسانی شد تا ظاهری شبیه به بخش Now Playing اپلیکیشن‌های اندروید و iOS داشته باشد. درمجموع، این تغییرات باعث شد رابط کاربری یوتیوب موزیک زیبا‌تر و پیشرفته‌تر به‌نظر برسد و با تمامی پلتفرم‌ها نیز سازگاری داشته باشد.

یوتیوب موزیک اولویت اصلی خود را روی نسخه‌ی اندروید و iOS قرار می‌دهد و این موضوع چندان هم تعجب‌آور نیست. به‌هر‌حال، امیدواریم به‌روزرسانی‌های نسخه‌ی تحت‌وب در آینده، طراحی و عملکرد آن را به نسخه‌های موبایلی نزدیک‌تر کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.