اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 7, 2024
14:42 یکشنبه، 17ام تیرماه 1403
کد خبر: 169469

حق اختراع جدید مایکروسافت برای نمایش محتوا فقط به کاربر

منبع: مهر

مایکروسافت حق اختراع فناوری را ثبت کرده که به کاربر اجازه می دهد تنها خودش یک محتوا را بتواند بخواند و افراد دیگر در هیچ حالتی قادر به مشاهده محتوای مذکور در نمایشگر او نخواهند بود.

به گزارش پی سی گیمر، اگر کاربری روی سندی مهم در محیطی شلوغ کار می کند و نمی خواهد افراد دیگر فعالیت های وی را مشاهده کنند، می تواند از یک صفحه حافظ حریم خصوصی روی نمایشگر یا یک اپلیکیشن استفاده کند که نمایشگر را برای بقیه تیره تر می کند و فقط کاربر می تواند محتوای آن را مشاهده کند.

در همین راستا مایکروسافت حق اختراع سیستمی را ثبت کرده که به نظر می رسد از هر دوی این روش ها کارآمدتر باشد زیرا سبب می شود به غیر از بخشی از سند که کاربر به طور مستقیم به آن در نمایشگر نگاه می کند، بقیه محتوا به طور کامل رمزگذاری و غیرقابل خوانش باشد.

در این حق امتیاز به جزییات خاص درباره عملکرد فناوری اشاره نشده است. در عوض یک بررسی کلی از ماهیت فناوری ارائه شده که نشان می دهد مایکروسافت سیستمی را پیشنهاد کرده که اسناد تحت بررسی کاربر را به شیوه ای رمزگذاری می کند که محتوای آنها ایمن باشد اما ساختار کلی متن همچنان بدون تغییر باقی بماند.

نکته جالب اینجاست که در این سیستم الگوریتمی به کار گرفته می شود که با استفاده از یک وب کم مناسب یا دستگاه دیگری که بتواند حرکات چشمان فرد را ردیابی کند، دقیقا مشخص می کند محل تمرکز چشمان فرد کجاست و از این اطلاعات برای ایجاد یک «نقاب ترکیب آلفا» استفاده می کند. این «نقاب ترکیب آلفا» در حقیقت شبیه یک حفره در سند رمزگذاری شده عمل می کند و فقط به کاربر اجازه می دهد محتوای زیر آن را رصد کند.

هنگامیکه چشمان فرد حرکت می کند، این سوراخ نیز همراه آن جابه جا می شود تا کاربر به طور ناگهانی به یک خط نامفهوم برخورد نکند. البته در این سیستم می توان از روش های آماری برای پیش بینی آنکه حرکات چشمان به کدام سمت است، استفاده کرد و به این ترتیب تاخیر بین حرکت چشم و حرکت ردیابی این عضو بدن و ماسک نیز کاهش می یابد. اما هر فرد دیگری که به سند نگاه کند نمی تواند مفاد آن را متوجه شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.