سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

July 7, 2024
16:25 یکشنبه، 17ام تیرماه 1403
کد خبر: 169496

رونمایی سامسونگ از اولین اس‌اس‌دی 60 ترابایتی

منبع: Digiato

سامسونگ به‌عنوان رهبر بازار تراشه‌های حافظه جهان، اولین اس‌اس‌دی 60 ترابایتی خود را معرفی کرد. غول کره‌ای می‌گوید که این SSD با ظرفیت بالا برای کاربردهای سازمانی ساخته شده است و برای مصرف‌کنندگان عمومی نیست. همچنین سامسو‌نگ می‌گوید که به لطف کنترلر جدیدش، اکنون امکان ساخت S‌SD با ظرفیت 120 ترابایت نیز وجود دارد.

در زمینه SSD سامسونگ یک برند بسیار محبوب است، اما حافظه‌هایی که تاکنون توسط این شرکت ساخته شده حداکثر دارای ظرفیت ذخیره‌سازی 32 ترابایت بوده‌اند. بااین‌حال، اکنون این شرکت از یک SSD با حافظه 61.44 ترابایت رونمایی کرده است. محصول جدید سامسونگ با SSDهای سازمانی 60 ترابایتی Solidigm و وسترن دیجیتال رقابت می‌کند.

مشخصات SSD سامسونگ

SSD سامسونگ از حافظه QLC این شرکت با 176 لایه نسل هفتم V-NAND (3D NAND) و همچنین یک کنترلر اختصاصی استفاده می‌کند. سرعت خواندن متوالی آن 7.2 گیگابایت‌بر‌ثانیه است و سرعت نوشتن متوالی 2.0 گیگابایت‌در‌ثانیه را ارائه می‌کند. همچنین عملیات ورودی/خروجی آن در هر ثانیه (IOPS) برای خواندن تصادفی 1,600,000 و برای نوشتن تصادفی 110,000 است.

این SSD جدید به دو شکل U.2 و PCIe 4.0 x4 برای سرورها در دسترس خواهد بود. درحالی‌که سامسونگ قیمت SS‌D جدید خود را هنوز اعلام نکرده است، اما حافظه‌های مشابه حدود 7000 دلار قیمت دارند.

با وجود این SSD به‌نظر می‌رسد که سامسونگ در بازار رقبای محدودی خواهد داشت، زیرا رقبای اصلی این شرکت، یعنی SK Hynix و Micron هنوز SSDهای کلاس 60 ترابایتی خود را عرضه نکرده‌اند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.