اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 8, 2024
16:43 دوشنبه، 18ام تیرماه 1403
کد خبر: 169541

اینترنت اشیا ۹۴ درصد کنتورهای برق در آمریکای شمالی را هوشمند می‌کند

منبع: همکاران سیستم

یک گزارش تحقیقاتی جدید که نتایج آن از سوی شرکت تحلیلگر Berg Insight منتشر شده است نشان می‌دهد در راستای توسعه هرچه بیشتر اینترنت اشیا، نفوذ کنتورهای هوشمند برق در آمریکای شمالی در سال 2023 میلادی به بیش از 80 درصد رسیده است.

این بررسی نشان داد تعداد پایه نصب شده کنتورهای برق هوشمند با میانگین رشد سالانه 3.8 درصد طی سال‌های 2023 تا 2029 میلادی افزایش خواهد یافت و در پایان دوره پیش بینی شده مجموع این کنتورها به 182.9 میلیون واحد خواهد رسید. همچنین طی پنج سال آینده ضریب نفوذ کنتورهای هوشمند در ایالات متحده به 94 درصد افزایش خواهد یافت و این در حالی است که رقم مذکور در کانادا از 96 درصد هم فراتر خواهد رفت.

بر اساس این مطالعه مشخص شد محموله‌های سالانه کنتورهای هوشمند برق در آمریکای شمالی در سال 2024 به 18.5 میلیون دستگاه خواهد رسید و به تدریج تا سال 2029 میلادی به تعداد 14.9 میلیون دستگاه در سال کاهش خواهد یافت.

در کنار افزایش پروژه‌های جایگزینی کنتورهای هوشمند، توسعه فناوری اندازه گیری هوشمند در بازار آمریکای شمالی خواسته‌های جدید را فراتر از اندازه گیری هوشمند معطوف کرده است. شرکت‌های تولیدکننده آب و برق هم اکنون به دنبال استفاده از تازه ترین فناوری‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی هستند تا از این طریق بتوانند مصرف انرژی را بهینه کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.