رمز ارز

July 8, 2024
17:37 دوشنبه، 18ام تیرماه 1403
کد خبر: 169552

جک دورسی: بیت‌کوین می‌تواند جایگزین دلار آمریکا شود

منبع: Digiato

«جک دورسی»، بنیان‌گذار توییتر و مدیرعامل شرکت مالی Block، پیش‌بینی می‌کند بیت‌کوین می‌تواند جایگزین دلار آمریکا به‌عنوان ارز غالب جهانی شود. او پیش‌ازاین نیز گفته بود ارزش بیت‌کوین می‌تواند تا سال 2030 به یک‌میلیون دلار برسد. البته ارزش این رمزارز جمعه به پایین‌ترین حد خود در چهار ماه گذشته رسید؛ کمتر از 54 هزار دلار.

براساس گزارش فوربز، پیش‌بینی دورسی مبنی‌بر اینکه بیت‌کوین درنهایت می‌تواند جایگزین دلار شود، پس از هشدار صندوق بین‌المللی پول (IMF) درباره کاهش قابل‌توجه سهم دلار آمریکا از ذخایر خارجی تخصیص‌یافته در بانک‌های مرکزی و دولت‌ها صورت گرفته است.

جک دورسی در رویدادی در ایتالیا گفت با گذشت زمان، مردم ارزش و قدرت بیت‌کوین را درک خواهند کرد. او می‌گوید: «کمی طول می‌کشد اما مردم کم‌کم ارزش این سیستم را می‌بینند و متوجه می‌شوند چرا این‌قدر قدرتمند است و چرا می‌تواند مکمل یا جایگزین دلار آمریکا بشود که بر همه‌چیز حاکم است و در‌حال‌حاضر توسط یوان چین به چالش کشیده شده است.»

او توضیح داد دلار آمریکا و یوان چین «دو موجودیتی هستند که ارزش پول شما را کنترل می‌کنند و شما آن‌ها را انتخاب نمی‌کنید، درحالی‌که با بیت‌کوین شما کنترل بسیار بیشتری دارید و آژانس‌های آزاد بسیار بیشتری نیز در این زمینه در دسترستان است.»

هم‌بنیان‌گذار توییتر مدتی قبل پیش‌بینی کرد قیمت بیت‌کوین می‌تواند تا سال 2030 به یک‌میلیون دلار برسد. این پیش‌بینی تا حدی متأثر از پیشرفت‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی است که شرکت او، بلاک، در فناوری بیت‌کوین می‌کند.

چشم‌انداز خوش‌بینانه جک دورسی منعکس‌کننده این باور است که با درک و پذیرش بیشتر مردم از بیت‌کوین، نقش این رمزارز در سیستم مالی جهانی به‌طور فزاینده‌ای بیشتر خواهد شد. البته فقط جک دورسی نیست که چنین پیش‌بینی‌هایی می‌کند؛ مدیرعامل شرکت آرک اینوست (Ark Invest) نیز ابتدای سال 2024 گفت ارزش بیت‌کوین می‌تواند تا 2030 به 1.5 میلیون دلار برسد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.