رسانه‌های اجتماعی

هوش مصنوعی

July 9, 2024
10:55 سه شنبه، 19ام تیرماه 1403
کد خبر: 169584

یوتیوب‌موزیک به‌زودی با هوش مصنوعی رادیو می‌سازد

منبع: Zoomit

یوتیوب موزیک در حال آزمایش قابلیتی برای ساخت رادیو شخصی با هوش مصنوعی است.

یوتیوب موزیک در حال آزمایش قابلیت مبتکرانه با هوش مصنوعی است که به شما اجازه می‌دهد تا با واردکردن عبارت کلیدی، ایستگاه رادیویی شخصی بسازید. با فعال‌شدن این ویژگی روی دستگاه، برنامه یا حساب‌ کاربری شما، کارتی با عنوان Ask for music any way you like در بخش Home ظاهر خواهد شد که درکنار آن دکمه‌ی Start radio نیز وجود دارد.

قابلیت ساخت ایستگاه رادیو شخصی در یوتیوب موزیک که با رنگ بنفش و صورتی مشخص شده است، به کارت Create a radio: Your music tuner شباهت دارد که اوایل سال جاری، میان‌بر اختصاصی خود را در بخش Library و دکمه‌ی شناور جدید New FAB دریافت کرد.

با ضربه‌زدن روی کارت Create a radio: Your music tuner، رابط کاربری شبیه به چت باز می‌شود که پایین آن قسمتی با عنوان Ask for music وجود دارد. این بخش به‌صورت تمام‌صفحه با نشان Experiment در گوشه‌ی سمت‌ راست بالا اجرا می‌شود.

طبق اعلام 9to5Google، قابلیت ساخت ایستگاه شخصی در یوتیوب موزیک به کاربر اجازه می‌دهد تا با تایپ عبارت یا حتی با صدا، درخواست خود را ثبت کند. طبق اعلام یوتیوب موزیک، پاسخ‌های تولیدشده با هوش مصنوعی آزمایشی هستند و امکان دارد کیفیت و دقت آن‌ها متفاوت باشد. این پلتفرم از کاربران درخواست می‌کند تا اطلاعات محرمانه یا شخصی درباره‌ی خود یا دیگران را در این بخش وارد نکنند.

علاوه‌بر امکان تایپ عبارت، یوتیوب موزیک فهرستی دو‌خطی از پیشنهادها را نیز در‌اختیار کاربر قرار می‌دهد. این پیشنهادها شامل موارد مختلفی مثل ترانه‌های پاپ پرطرفدار و موسیقی‌های متن حماسی و سرودهای پاپ پرانرژی می‌شود. همچنین، گزینه‌ای با عنوان Surprise me دردسترس کاربران قرار دارد.

پس‌ از ثبت درخواست خود، یوتیوب موزیک ایستگاه رادیویی جدیدی براساس عبارت کلیدی شما ایجاد می‌کند و نتایج را با همان قالب لیست پخش‌های معمولی نشان می‌دهد. عبارت شما به‌عنوان نام ایستگاه استفاده می‌شود و در‌کنارش برچسب Created for you به‌همراه توضیحی کوتاه نمایش می‌یابد.

ویژگی هوش مصنوعی ساخت رادیو شخصی در یوتیوب موزیک هنوز دردسترس همه قرار ندارد. نکته‌ی مهم دیگر اینکه هنوز نمی‌دانیم استفاده از این قابلیت به اشتراک یوتیوب پریمیوم نیاز دارد یا خیر.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.