تلفن همراه

گوشی

July 10, 2024
11:53 چهارشنبه، 20ام تیرماه 1403
کد خبر: 169621

قابلیت ردیابی سلامت متابولیک به ساعت‌های سامسونگ می‌آید

منبع: Peivast

سامسونگ الکترونیکس به زودی از یک قابلیت سلامتی جدید در ساعت‌های هوشمند خود رونمایی می‌کند که شرکت اپل هنوز قادر به ارائه آن نیست. به گفته بلومبرگ این فناوری نقطه عطف مهمی در مسیر توسعه حسگر‌های اندازه‌گیری گلوکز است که غول‌های فناوری با جدیت مسیر توسعه آن را دنبال می‌کنند. به گفته ساموسنگ در ساعت‌های جدید دقت اندازه‌گیری ضربان قلب نیز تا ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بلومبرگ، گلگسی واچ‌های جدید که روز چهارشنبه در پاریس رونمایی می‌شوند می‌توانند شاخص Advanced Glycation End Products (AGE) کاربر را ردیابی کنند. با این کار اطلاعاتی درمورد سلامت متابولیک و سن بیولوژیکی کاربر در اختیار او قرار می‌گیرد. نسخه اولترای این ساعت‌ها که برای رقابت با اپل واچ اولترا ۲ طراحی شده احتمالا به همراه تاشدنی‌های جدی ساموسنگ و گلگسی رینگ رونمایی می‌شود.

بزرگترین شرکت کره جنوبی در تلاش است تا با ساخت اکوسیسیتمی برای رقابت با اپل، رکود در بخش تولید حافظه خود را که سال گذشته بحران‌ساز شده بود جبران کند. پوشیدنی‌ها و سلامت از جمله اهداف رقابتی این شرکت هستند و سامسونگ با گلگسی رینگ برای کسب بازار حلقه Qura نیز اقدام می‌کند.

جک لیتم، تحلیلگر شرکت تحقیقاتی Canalys، پشی از مراسم Galaxy Unpacked، نوشت: «سبد کالای اکوسیسیتم ساموسنگ در هسته خود به دنبال جذب آن دسته از کاربرانی در بخش پریمیوم است که به دنبال تغییر برند هستند. ارائه قابلیت‌های سلامت و تندرستی هوش مصنوعی برای تمایز از دیگر فروشندگان اکوسیسیتم و متخصصان ساعت هوشمند اهمیت دارد.»

غول کره‌ای از سال ۲۰۱۹ عرضه گوشی‌های تاشدنی خود را نیز به عنوان یک پیشنهاد گران‌قیمت آغاز کرده و حالا با استقبال جهانی روبرو است. با این حال تاشدنی‌ها هنوز نتوانسته‌اند راه خود را به چین، بزرگترین بازار گوشی هوشمند جهان، باز کنند.

کانالیس می‌گوید، تعداد مرسوله‌های گوشی‌های تاشدنی در سال ۲۰۲۳ به ۱۷.۵ دستگاه رسیده است و سامسونگ با سهم ۶۳ درصدی بازیگر اصلی این بازار است. این شرکت احتمالا در روز چهارشنبه از یک مدل فلیپ و فولد جدید رونمایی می‌کند.

تمرکز ساموسنگ در مراسم پاریس به اهمیت قابلیت‌های سلامت در جذب مشتریان فناوری اشاره دارد. اپل و رقیب کره‌ای هردو سال‌ها است که به دنبال توسعه حسگر‌هایی براری ردیابی قند خون هستند که در صورت تحقق، فواید بسیاری برای میلیون‌ها بیمار مبتلا به دیابت دارد.

هان پک، رئیس سلامت دیجیتال سامسونگ، می‌گوید ردیاب‌های AGE «پیش از این در سخت‌افزارهای بزرگتر وجود داشتند و حالا ما آن را مینیاتوری کردیم و توانستیم برای اولین بار از طریق ساعت آن را بسنجیم.» این فناوری یکی از نقاط عطف مهم در مسیر توسعه ابزارهای نظارت بر گلوکز به حساب می‌آید. «ما باور داریم که مشتریان همین حالا به چیزی نیاز دارند.»

مهندسان سامسونگ برای سنجش پیچیده‌تر، رنگ‌های بیشرتی از LEDها را اضافه کرده‌اند که با تابش به رگ‌های خونی،‌ اطلاعاتی درمورد سلامت کاربر استخراج می‌کند. ساعت جدید ساموسنگ همچنین با ۳۰ درصد دقت بیشتری ضربان قلب را در هنگام ورزش سنگین ردیابی می‌کند.

ساعت‌های جدید ساموسنگ در حالی معرفی می‌شوند که شرکت اپل نیز به زودی در دهمین سالگرد عرضه اپل واچ، بروزرسانی بزرگی را برای این گجت‌ها در نظر گرفته است. نسخه بعدی ساعت‌های اپل نیز یک صفحه نمایش بزرگتر و چیپ جدید را در خود جای داده‌اند اما هنوز مشخص نیست که آیا قابلیت‌های خاصی مثل ردیابی فشار خون بالا و وقفه تنفسی در خواب را در ارائه می‌کنند یا خیر.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.