تجارت الکترونیک

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

July 10, 2024
12:47 چهارشنبه، 20ام تیرماه 1403
کد خبر: 169631

تعرفه خدمات پستی افزایش یافت

منبع: Peivast

سقف تعرفه خدمات پایه پستی داخلی با تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات حدود ۲۰ درصد افزایش یافت.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه ۳۵۴ تعرفه خدمات پست داخلی را اصلاح کرد. این مصوبه جایگزین مصوبه ۳۴۴ شد که اردیبهشت سال گذشته به تصویب رسیده بود. در مصوبه جدید، تعرفه خدمات پستی از ۱۷ تا ۲۱ درصد افزایش یافته است.

در ماده ۲ مصوبه رگولاتوری آمده است که در صورت ارتقا کیفیت خدمات پستی به تشخیص سازمان تنظیم مقررات و تایید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت ملی پست مجاز است از سال ۱۴۰۴ تا ۱۴۰۶، سالانه تا ۸۰ درصد نرخ تورم رسمی سال قبل کشور تعرفه خدمات موضوع این مصوبه را افزایش و اعمال کند.

در مصوبه اخیر رگولاتوری، مانند مصوبات قبلی درباره تعرفه‌های پستی، معافیت‌ها و توضیحاتی قید شده است. از جمله اینکه مرسولات نابینایان (سکوگرام) تا سقف هفت کیلوگرم، حسب مقررات مربوط از پرداخت هزینه‌های پستی به استثنای اضافه نرخ هوایی معاف هستند.

همچنین قید شده است که تعرفه امانات پستی مازاد بر پنج‌ کیلوگرم، تحت عنوان خدمات غیرپایه پستی داخله بدون اولویت، به ‏ازای هر کیلوگرم و کسر آن، در رده وزنی و جغرافیایی متناظر محاسبه می‌شود.

به تمامی خدمات پایه و غیر پایه پستی از مبدا/ به مقصد جزایر جنوب کشور علاوه بر نرخ‏های فوق به ازای هر کیلوگرم و کسر آن، مبلغ ۶۵ ریال بابت هزینه حمل هوایی/دریایی اضافه می‏شود. این رقم در مصوبه قبلی، ۴۴.۴۵ ریال بود.

تعرفه تعهد غرامت اجباری خدمات پستی ثبتی داخله نیز تا سقف تعهد ۳۰ میلیون ریال، یک هزارم مبلغ غرامت تعهد شده تعیین شده است و در صورتی که ارزش اظهار شده برای محتویات مرسوله بالاتر از این مبلغ باشد، تعهد غرامت با ارزش اظهار شده، در چارچوب مصوبه شماره ۴ جلسه شماره ۲۹۱ بلامانع است.

این مصوبه از تاریخ ابلاغ، لازم الاجرا است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.