تلفن همراه

گوشی

July 10, 2024
15:40 چهارشنبه، 20ام تیرماه 1403
کد خبر: 169681

سری آیفون 16 با تغییراتی در سیستم فیس آیدی عرضه می‌شود

منبع: Digiato

مدل‌های آیفون 16 قرار است اواخر امسال معرفی و عرضه شوند. تا الان شایعات مختلفی درباره طراحی گوشی‌های نسل بعد اپل منتشر شده است؛ مانند تغییر چینش دوربین‌ها. البته شاید در فیس آیدی نیز شاهد تغییراتی باشیم.

به‌ گزارش دیجی‌تایمز، Face ID در سری آیفون 16 احتمالاً نسبت به نسل‌های قبل متفاوت خواهد بود. رسانه انگلیسی تلگراف شش هفته پیش گزارش داد شرکت Coherent، تأمین‌کننده اجزای فیس آیدی، در نظر دارد پس از برهم‌خوردن قرارداد با یک مشتری بزرگ، کارخانه‌اش در نیوتون آیکلیف، شهری کوچک در انگلستان، را بفروشد یا کاربری آن را تغییر بدهد. گمان می‌رود این معامله قرار بود با اپل امضا شود. طبق این گزارش انتظار می‌رفت کوپرتینویی‌ها در سیستم Face ID مدل‌های آیفون 16 تغییرات بزرگی ایجاد کنند.

مشخص نیست اپل می‌خواهد چه تغییراتی در سیستم فیس آیدی سری گوشی‌های نسل بعد خود ایجاد کند. شایعات اولیه حاکی از آن بود که مدل‌های آیفون 16 پرو می‌توانند سیستم Face ID در زیر صفحه‌نمایش داشته باشند اما «راس یانگ»، منبع معتبر صنعت نمایشگر، اعلام کرد فعلاً این تغییر محتمل به‌ نظر نمی‌رسد.

هنوز ممکن است فیس آیدی در مدل‌های آیفون 16 تغییرات دیگری هم بکنند اما مشخص نیست این تغییرات پیشرفت‌های قابل‌توجهی، مانند احراز هویت سریع‌تر، ایجاد می‌کند یا خیر. اپل معمولاً در نسل‌های جدید آیفون‌ها تغییراتی در اجزای داخلی ایجاد می‌کند و این موارد همیشه به ویژگی‌های جدید یا مزایای آشکار دیگری برای مشتریان منجر نمی‌شود.

درمجموع، می‌توانیم انتظار تغییرات احتمالی مرتبط با Face ID در مدل‌های iPhone 16 داشته باشیم اما فعلاً جزئیات مبهم‌اند. احتمالاً این موضوع تا قبل از سپتامبر (زمان معرفی گوشی‌های نسل جدید اپل) شفاف‌تر می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.