اپراتورها

تلفن همراه

July 13, 2024
12:01 شنبه، 23ام تیرماه 1403
کد خبر: 169694

اطلاعات ۱۰۹ میلیون مشترک اپراتور آمریکایی هک شد

منبع: ایسنا

شرکت AT&T اعلام کرد این شرکت با واقعه هک بزرگی روبرو شده و اطلاعات حساب حدود ۱۰۹ میلیون مشتری که حاوی سوابق تماس‌ها و پیام‌ها از سال ۲۰۲۲ بود، در آوریل به طور غیرقانونی دانلود شد.

به گزارش ایسنا، این شرکت مخابراتی آمریکایی اعلام کرد اف‌بی‌آی سرگرم تحقیقات است و حداقل یک نفر پس از این که اطلاعات مکالمات شرکت AT&T از فضای کاری او در یک پلتفرم ابری شخص ثالث کپی شد، دستگیر شده است.

رخنه و هک شرکت AT&T، بزرگترین هکی است که گروه وسیعی از شهروندان آمریکایی را تحت تاثیر قرار داده و پس از حمله باج افزاری به گروه یونایتد هلث در فوریه روی داد. برآورد می‌شود در حمله مذکور، داده‌های یک سوم از مردم آمریکا ممکن است در معرض افشا قرار گرفته باشد.

طبق اعلام شرکت AT&T، داده‌های لو رفته، شامل فایل‌های حاوی سوابق تماس‌ها و پیام‌های شرکت AT&T از تمام مشتریان سیار و خط ثابت این شرکت است که در فاصله ماه مه تا اکتبر سال ۲۰۲۲، با مشتریان خط سیار، تعامل داشته اند. این داده‌ها حاوی محتوای تماس‌ها یا پیام‌ها یا اطلاعات خصوصی مانند شماره بیمه اجتماعی نیست.

سهام AT&T در ابتدای معاملات روز جمعه، ۱.۲ درصد کاهش یافت. این شرکت، افشای عمومی این هک را به درخواست وزارت دادگستری به تاخیر انداخته بود.

اف‌بی‌آی هیچ مظنونی را شناسایی نکرد اما اعلام کرد با شرکت AT&T و وزارت دادگستری سرگرم همکاری است. کمیسیون ارتباطات فدرال هم اعلام کرده است که تحقیقاتش ادامه دارد.

شرکت AT&T نخستین بار در ۱۹ آوریل پی برد یک هکر، مدعی دسترسی غیرقانونی و کپی اطلاعات تماس‌های این شرکت شده است. این اپراتور آمریکایی اعلام کرد تحقیقاتش نشان داده که هکرها در فاصله ۱۴ تا ۲۵ آوریل، به شکل غیرقانونی به فایل‌های حاوی سوابق تماس‌ها و پیام‌های مشتریان AT&T رخنه کرده اند. این سوابق شامل مشتریان اپراتورهای شبکه موبایل مجازی بود که از شبکه بی‌سیم این شرکت استفاده می‌کنند.

این سوابق شماره تلفنی را که شماره بی‌سیم در طول این مدت با آن تماس داشته و طول مدت تماس را نشان می‌دهد.

شرکت AT&T اعلام کرد نقطه دسترسی غیرقانونی را مسدود کرده و بر این باور است که داده‌ها، به صورت عمومی قابل دسترس نیستند.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت AT&T در مارس اعلام کرد سرگرم تحقیقات درباره داده‌های منتشر شده در دارک وب است و خاطرنشان کرد یافته‌های اولیه از هک اطلاعات ۷.۶ میلیون مشتری فعلی و ۶۵.۴ میلیون مشتری سابق این شرکت حکایت دارد. این شرکت اعلام کرد به نظر می‌رسد داده‌ها مربوط به سال ۲۰۱۹ یا قبل از آن است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.