هوش مصنوعی

July 13, 2024
16:20 شنبه، 23ام تیرماه 1403
کد خبر: 169750

سامسونگ مشغول توسعه قابلیت‌های هوش مصنوعی مخصوص بازار چین است

منبع: Digiato

سامسونگ اخیراً با معرفی گوشی‌های تاشوی جدیدش، تأکید ویژه‌ای روی امکانات مبتنی‌بر هوش مصنوعی تحت عنوان Galaxy AI داشته است. کره‌ای‌ها امیدوارند بتوانند با توسعه قابلیت‌های مخصوص بازار چین، سهم خود از بازار بسیار رقابتی این کشور را افزایش دهند.

آیا سامسونگ می‌تواند جایگاه خود در بازار چین را احیا کند؟
مدیر ارشد بخش موبایل سامسونگ به‌تازگی در مصاحبه‌ای با نشریه CNBC عنوان کرده است که این شرکت درحال توسعه ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی به‌صورت اختصاصی برای دستگاه‌های عرضه‌شده در بازار چین است. سامسونگ هم‌زمان با معرفی سری گلکسی S24 برای اولین بار از مجموعه امکانات Galaxy AI رونمایی کرد تا کاربران را به خرید پرچم‌داران گران‌قیمت ترغیب کند. همچنین این قابلیت‌ها راه خود را به گوشی‌های تاشوی جدید سامسونگ هم باز کرده‌اند و اکنون شاهد عرضه گلکسی Z فولد ۶ و گلکسی Z فلیپ ۶ با امکانات متنوع و جدید هستیم.

البته سامسونگ در سال‌های اخیر عملکرد درخشانی در فروش گوشی‌های هوشمند داخل بازار چین نداشته است. سهم کره‌ای‌ها از بزرگ‌ترین بازار موبایل جهان کمتر از ۱ درصد اعلام شده‌ است، درحالی‌که هواوی با وجود محدودیت جهانی متعدد، توانسته رتبه اول در بازار داخلی را به خود اختصاص دهد. مدیر بخش موبایل سامسونگ عقیده دارد که تلاش برای ساخت قابلیت‌های هوش مصنوعی مختص به چین می‌تواند رضایت مصرف‌کنندگان این کشور را به‌دنبال داشته‌باشد و به پیشرفت احیای فروش گوشی‌های سامسونگ کمک کند.

گلکسی AI
هنوز جزئیاتی پیرامون ویژگی‌های هوش مصنوعی گلکسی AI برای بازار چین منتشر نشده است؛ اما سامسونگ ادعا دارد که با شرکت‌های بومی این کشور جهت توسعه امکانات آتی همکاری خواهد کرد. دولت چین محدودیت‌های مختلفی برای ارائه مدل‌های خارجی هوش مصنوعی را وضع کرده که موجب دردسر برای شرکت‌های غیر چینی شده‌ است. برای مثال اپل هنوز تاریخ دقیقی جهت عرضه مجموعه ابزارهای Apple Intelligence برای کاربران چینی خود را اعلام نکرده و ظاهراً مثل رقیب خود با مشکلاتی مواجه است.

یکی از مدیران ارشد مؤسسه IDC در مصاحبه‌ای پیرامون ارائه قابلیت‌های هوش مصنوعی اختصاصی برای بازار چین، عنوان کرده است که احتمالاً چنین امری تأثیر چندانی روی افزایش فروش گوشی‌های سامسونگ نخواهد داشت. از نظر او، میزان آگاهی از برند سامسونگ در میان مصرف‌کنندگان چینی بسیار پایین است و رقبای سرسختی مثل هواوی، شیائومی و آنر هم عرصه را بر شرکت‌های خارجی تنگ کرده‌اند. همچنین ویژگی‌های جدید احتمالاً چندان جذاب و خاص نیستند که بتوانند کاربران را به‌کنار گذاشتن محصولات ارزان داخلی و استفاده از گوشی‌های کره‌ای ترغیب کنند. سامسونگ گفته به ادامه استراتژی فعلی خود مبنی‌بر عرضه گوشی‌های هوشمند پریمیوم به بازار و گسترش کانال‌های پخش و خرده‌فروشی پایبند است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.