هوش مصنوعی

July 14, 2024
15:30 یکشنبه، 24ام تیرماه 1403
کد خبر: 169847

آمازون هم به بازی چت‌بات‌های AI پیوست

منبع: Zoomit

آمازون با معرفی هوش مصنوعی خود با نام روفوس، آن را دراختیار کاربران آمریکایی قرار داد.

با معرفی روفوس (Rufus)، چت‌بات هوش مصنوعی آمازون، هوش مصنوعی دیگری وارد دنیای چت‌بات‌ها شد. این چت‌بات اکنون در نسخه‌ای آزمایشی برای تمام کاربران آمریکایی در‌دسترس قرار گرفته است. رونمایی این چت‌بات پس از دوره‌ی آزمایشی آن در اواخر بهمن ۱۴۰۲ صورت گرفته است.

ظاهراً از روفوس فقط در اپلیکیشن موبایل آمازون می‌توان استفاده کرد و نسخه‌ی تحت‌وب آن وجود ندارد. ازآنجاکه روفوس متعلق به آمازون است، یکی از ویژگی‌های اصلی‌ آن، کمک به کاربر در امر خرید است. این چت‌بات توصیه‌هایی را درباره‌ی معرفی محصولات پیشنهادی یا کارکرد‌های خاص محصولات ارائه می‌کند.

ظاهراً عملکرد روفوس در ارائه‌ی پاسخ‌ها تقریباً خوب و دقیق است. نکته‌ی مهم مربوط به لیست محصولات پیشنهادی این چت‌بات است و شامل کالاهای تبلیغاتی نمی‌شود. این هوش مصنوعی در مواردی لیست به‌ظاهر تصادفی از محصولات به‌همراه نقد و بررسی را ارائه می‌کند.

کاربر می‌توان سؤال‌های جزئی و خاص را درباره‌ی محصولی از روفوس بکند؛ اما به‌نظر می‌رسد پاسخ‌ها مستقیماً از توضیحات محصول برداشته شده‌اند. این در حالی است که امکان دارد توضیحات محصول حاوی اطلاعات ناصحیح نیز باشد.

روفوس به حساب کاربری هر کاربر متصل است؛ بنابراین، می‌تواند درباره‌ی تحویل‌ کالا‌های سفارش داده‌شده و موارد مشابه پاسخ‌گو باشد. آمازون می‌گوید که روفوس با استفاده از دیتابیس عظیم محصولات خود، به‌همراه نقد و بررسی‌های مشتریان، پرسش و پاسخ‌های انجمن و اطلاعات عمومی موجود در سراسر وب، آموزش دیده است.

باوجوداین، آمازون هنوز فاش نکرده است که این اطلاعات عمومی را از کدام وب‌سایت‌ها و برای چه منظوری جمع‌آوری کرده است. حتی تأیید نشده است که این وب‌سایت‌ها با خرده‌فروشی مرتبط هستند یا نه.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.