خبر اول

رگولاتوری

July 15, 2024
19:28 دوشنبه، 25ام تیرماه 1403
کد خبر: 169886

فهرست اسامی و رزومه اعضای کارگروه انتخاب کاندیداهای تصدی وزارت ارتباطات

ICTna.ir – ایستنا برای نخستین بار فهرست اعضای کارگروه انتخاب وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم را به همراه خواستگاه آنان و رزومه این افراد منتشر ساخت.

به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، دبیری این کارگروه در حال حاضر بر عهده نصرالله جهانگرد (رئیس سابق سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات) می باشد و بناست نتایج بررسی ها و شاخص های اجماع شده در خصوص وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و اسامی پیشنهادی برای تصدی این سمت در این کارگروه را به عبدالعلی زاده مسئول کمیته زیربنایی ارائه کند.

بیست و دو تیرماه، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب محمد جواد ظریف، وزیر اسبق امور خارجه را طی حکمی به عنوان رئیس شورای راهبری دوره انتقال دولت چهاردهم منصوب شد. ظریف پس از آن اعلام داشت: برای بررسی گزینه‌هایی که برای تصدی وزارت در دولت مسعود پزشکیان پیشنهاد شده‌اند، کمیته‌هایی تشکیل شده است و جزئیاتی را درباره ترکیب این کمیته‌ها اعلام کرد.

ظریف در ویدئویی که یکشنبه ۲۴ تیر در اینستاگرامش منتشر کرد گفت «شورای راهبری دوره انتقال» یک «بازوی مشورتی» برای مسعود پزشکیان است که «بلافاصله» پس اعلام پیروزی او تشکیل شده است و مرتب جلسه دارد. وی که ریاست این شورا را به عهده دارد گفت که درباره ترکیب کابینه مسعود پزشکیان نظر انجمن‌های علمی و صنفی، احزاب و شخصیت‌ها و حتی «احزاب مخالف» و «رقبای انتخاباتی» آقای پزشکیان هم پرسیده شده است.

او گفت برای بررسی پیشنهادها، «کمیته‌های کارشناسی» تشکیل شده که هر کمیته دست‌کم ۱۲ متخصص از گرایش‌های گوناگون سیاسی و صنفی دارد و در مجموع ۴۵۰ نفر در حال «ارزیابی پیشنهادهای دریافتی» برای ترکیب هیئت دولت هستند.

در ادامه فهرست اعضای کارگروه انتخاب وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم به همراه خواستگاه عضویت آنان و همینطور رزومه این اعضا برای نخستین بار توسط ایستنا منتشر میشود:

 

دبیر کارگروه:
نصرالله جهانگرد

وزاری ادوار:
محمود واعظی
احمد معتمدی

متخصصان دانشگاهی:
مهدی شامی زنجانی
جعفر حبیبی
مرتضی براری

تشکل‌های صنفی:
علی حکیم‌جوادی (سهیل مظلوم واجاری جایگزین شد)
داوود ادیب
نیما قاضی

بخش خصوصی:
شهاب جوانمردی
سعیدی نائینی

اتاق بازرگانی:
مازیار نوربخش (اتاق تهران)
سادینا آبایی (اتاق ایران)

زنان متخصص:
صائبه سلوکی

اقوام و اقلیت‌های متخصص:
نیک‌محمد بلوچ زهی

متخصصان اصلاح‌طلب:
علی پیرحسینلو

متخصصان عضو ستاد:
زهرا بهروز آذر
امیرحسین هاشمی
مجید صالحی

متخصص اصول‌گرا:
علی اصغر قائمی

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.