امینت

تلفن همراه

July 17, 2024
12:10 چهارشنبه، 27ام تیرماه 1403
کد خبر: 169978

تبلیغ جدید اپل با تمرکز بر امنیت مرورگر سافاری منتشر شد

منبع: Zoomit

اپل در کمپین تبلیغاتی جدیدی،‌ امنیت مرورگر سافاری را به رخ رقبا می‌کشد.

اپل امروز کمپین تبلیغاتی جدیدی را با تمرکز بر مرورگر سافاری آغاز می‌کند. این کمپین مستقیماً به سایر مرورگرها مانند کروم با شعار «وب‌گردی شما زیرنظر است» حمله می‌کند. طبق ادعای اپل، سافاری با ارائه‌ی چندین راه‌حل امنیتی قدرتمند، از اطلاعات وب‌گردی شما محافظت می‌کند.

در وبلاگ WebKit اپل، مقاله‌ی جدیدی منتشر شده است که به جزئیات Privacy Browsing 2.0 برای سافاری اشاره می‌کند.

تبلغ اپل روی چند اتفاقی تأکید می‌کند که ممکن است هنگام استفاده از سایر مرورگرها بیفتد. این اتفاقات شامل جمع‌آوری داده‌های کاربر و جمع‌آوری داده‌های مکانی و نقض حریم شخصی ازطریق افزونه‌های مرورگر هستند.

طبق ادعای اپل، سافاری برای ایمن نگه‌داشتن داده‌های کاربر چندین راه‌حل امنیتی ارائه می‌دهد. یکی از ویژگی‌های مهم، جلوگیری از ردیابی هوشمند (Intelligent Tracking Prevention) است. در سال‌های گذشته، اپل با استفاده از یادگیری ماشینی به محافظت از کاربران دربرابر ردیابی‌های ناخواسته کمک کرده است. این موضوع در عین متوقف‌کردن ردیاب‌ها، عملکرد عادی وب‌سایت‌ها را مختل نمی‌کند.

ویژگی‌های امنیتی مرورگر سافاری در تبلیغات جدید

با هر بار بازدید از یک وب‌سایت، داده‌هایی درباره‌ی دستگاه شما (مانند پیکربندی سیستم) جمع‌آوری می‌شود. برخی شرکت‌ها از این داده‌ها برای شناسایی منحصر‌به‌فرد دستگاه شما استفاده می‌کنند که با نام Fingerprinting شناخته می‌شود.

سافاری برای جلوگیری سوءاستفاده از داده‌های کاربر، با هر بار بازدید نسخه‌ی ساده‌تری از پیکربندی را به وب‌سایت ارائه می‌کند تا تمایز شما از سایر کاربران برای وب‌سایت سخت یا غیرممکن شود.

قابلیت دیگری که اپل از آن تعریف می‌کند، محافظت از ردیابی لینک (Link Tracking Protection) است. برخی از وب‌سایت‌ها برای ردیابی کاربران در سایر وب‌سایت‌ها،‌ اطلاعاتی اضافی به لینک‌های خود می‌افزایند. اپل در عین حفظ عملکرد لینک، این اطلاعات اضافی را از پیام‌ها و ایمیل‌های کاربران حذف می‌کند. همچنین، حالت مرور خصوصی مرورگر اپل این اطلاعات را از لینک‌ها پاک می‌کند.

اپل معرفی حالت مرور خصوصی (Privacy Browsing) مرورگر سافاری را در این کمپین به رخ رقبا می‌کشد که درمقایسه‌با قبل بهبود‌هایی یافته است. حالا این حالت سافاری در‌مقابل ردیاب‌ها و افرادی که قصد دارند به دستگاه‌های شما دسترسی پیدا کنند، مقاومت بیشتری دارد. همچنین، قابلیت مرور خصوصی در‌صورت استفاده‌نکردن از آن قفل می‌شود تا زمانی‌که از دستگاه خود دور می‌شوید، نگران چیزی نباشید.

در کمپین اپل، این شرکت تمرکز ویژه‌‌ای نیز بر حفظ حریم خصوصی در شبکه‌های اجتماعی و وب کرده است. این شرکت با شعار «مرورگری را انتخاب کنید که واقعاً از حریم خصوصی شما محافظت کند» به کارش ادامه می‌دهد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.