اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

July 17, 2024
12:12 چهارشنبه، 27ام تیرماه 1403
کد خبر: 169985

انتقال مقر مرکزی ایکس و اسپیس ایکس به تگزاس

منبع: Digiato

ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی ایکس و مدیرعامل اسپیس ایکس، با انتشار پستی در ایکس اعلام کرد که می‌خواهد دفتر مرکزی یا همان مقر ایکس و اسپیس ایکس را از کالیفرنیا به تگزاس منتقل کند. ایلان ماسک به‌خاطر امضای قانون جدیدی در کالیفرنیا چنین تصمیمی گرفته است.

«گوین نیوسام»، فرماندار کالیفرنیا، روز دوشنبه قانون AFETY Act (AB1955) کالیفرنیا را امضا کرد. طبق گزارش‌ها، این قانون از وضع قوانینی که معلمان را ملزم به افشای تغییرات هویت جنسی دانش‌آموزان بدون اجازه آن‌ها می‌کند، جلوگیری به عمل می‌آورد. همچنین این قانون مانع از اقدامات تلافی‌جویانه علیه معلمانی که هویت جنسی دانش‌آموزان را برملا نمی‌کنند، می‌شود.

ایلان ماسک با انتشار پستی مخالفت خود با این قانون را اعلام کرده است. ماسک گفته به‌خاطر این قانون و چندین قانون قبلی که به خانواده‌ها و شرکت‌ها حمله می‌کنند، مقر اسپیس ایکس را از هاوتورن، کالیفرنیا به استاربیس، تگزاس منتقل خواهد کرد.

ایلان ماسک تنها به‌دنبال انتقال مقر اسپیس ایکس به تگزاس نیست و می‌خواهد برای ایکس هم دست به چنین کاری بزند. ماسک با انتشار پست دومی در ایکس اعلام کرد که مقر ایکس را هم به آستین، تگزاس منتقل می‌کند. درحال‌حاضر دفتر مرکزی ایکس در سان‌فرانسیسکو قرار دارد.

طبق گزارش‌ها، ایلان ماسک می‌خواهد یک جامعه یا حتی شهر در خارج از آستین بنا کند و آن را Snailbrook بنامد. حتی گفته می‌شود مالک ایکس به‌دنبال راه‌اندازی یک دانشگاه در آستین است.

ایلان ماسک در گذشته چندین کسب‌وکار خود را به تگزاس منتقل کرده بود. برای مثال پس از اینکه یک قاضی اهل دلاور در ماه ژانویه بسته پرداختی ۵۵ میلیارد دلاری ماسک را رد کرد (که البته درنهایت توسط سهام‌داران تأیید شد)، ماسک خواستار انتقال دفاتر اسپیس ایکس از دلاور به تگزاس شد. او همچنین دفتر مرکزی تسلا را در سال ۲۰۲۱ از کالیفرنیا به تگزاس منتقل کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.