فروش آنلاین آمازون در جشنواره Prime Day 2024 از ۷.۲ میلیارد دلار عبور کرد
مشتریان آمازون در اولین روز رویداد Prime Day مبلغ چشمگیر ۷٫۲ میلیارد دلار خرید آنلاین کردند.
خریداران در اولین روز از رویداد فروش ویژهی Prime Day آمازون در ایالاتمتحده، حدود ۷٫۲ میلیارد دلار بهصورت آنلاین هزینه کردهاند.
رویداد Prime Day که امسال برای دهمینبار برگزار میشود، با ارائهی تخفیفهای چشمگیر به مشتریان سرویس پرایم (Prime) آمازون، به رقیب جدی سایر خردهفروشیهای بزرگ مانند والمارت تبدیل شده است. دسترسی به تخفیفهای چشمگیر و همچنین امکان تحویل کالا در همان روز یا روز بعد، باعث شده است بسیاری از خریداران در این ماه از آمازون خرید کنند.
بر اساس گزارش Adobe Analytics حجم خریدهای مرتبط با رویداد بازگشت به مدرسه (Back to School) بهمیزان قابلتوجهی افزایش یافته است، بهطوریکه سهشنبهی هفتهی قبل شاهد جهش ۲۱۰ درصدی نسبتبه میانگین فروش روزانهی ماه ژوئن (خرداد و تیر ۱۴۰۳) بودیم.
مجموع فروش آنلاین آمازون در ۱۶ جولای (۲۶ تیر ۱۴۰۳)، نسبتبه سال گذشته ۱۱٫۷ درصد افزایش یافت. در سال ۲۰۲۳، خریداران در دو روز برگزاری Prime Day، در مجموع ۱۲٫۷ میلیارد دلار از خردهفروشیهای مختلف خرید کردند. امسال، آمازون با ارائهی دسترسی زودهنگام به برخی از تخفیفها قبلاز شروع رویداد دو روزهی اصلی، موفق شد بخشی از تقاضا را به روزهای ابتدایی هدایت کند.
بر اساس دادههای شرکت Numerator، میانگین هزینه به ازای هر سفارش در آمازون طی ۳۲ ساعت ابتدایی Prime Day امسال، ۶۰٫۰۳ دلار بود که درمقایسهبا ۵۶٫۶۴ دلار در سال ۲۰۲۳، افزایش جزئی داشته است.
Adobe Analytics خبر از تخفیفهای قابلتوجه در روز دوم Prime Day میدهد که شامل ۲۳ درصد برای لوازم الکترونیکی، ۲۰ درصد برای پوشاک و ۱۵ درصد برای اسباببازی میشود.