تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 18, 2024
20:19 پنجشنبه، 28ام تیرماه 1403
کد خبر: 170053

فروش آنلاین آمازون در جشنواره Prime Day 2024 از ۷.۲ میلیارد دلار عبور کرد

منبع: Zoomit

مشتریان آمازون در اولین روز رویداد Prime Day مبلغ چشمگیر ۷٫۲ میلیارد دلار خرید آنلاین کردند.

خریداران در اولین روز از رویداد فروش ویژه‌ی Prime Day آمازون در ایالات‌متحده، حدود ۷٫۲ میلیارد دلار به‌صورت آنلاین هزینه کرده‌اند.

رویداد Prime Day که امسال برای دهمین‌بار برگزار می‌شود، با ارائه‌ی تخفیف‌های چشمگیر به مشتریان سرویس پرایم (Prime) آمازون، به رقیب جدی سایر خرده‌فروشی‌های بزرگ مانند والمارت تبدیل شده است. دسترسی به تخفیف‌های چشمگیر و همچنین امکان تحویل کالا در همان روز یا روز بعد، باعث شده است بسیاری از خریداران در این ماه از آمازون خرید کنند.

بر اساس گزارش Adobe Analytics حجم خریدهای مرتبط با رویداد بازگشت به مدرسه (Back to School) به‌میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است، به‌طوری‌که سه‌شنبه‌ی هفته‌ی قبل شاهد جهش ۲۱۰ درصدی نسبت‌به میانگین فروش روزانه‌ی ماه ژوئن (خرداد و تیر ۱۴۰۳) بودیم.

مجموع فروش آنلاین آمازون در ۱۶ جولای (۲۶ تیر ۱۴۰۳)، نسبت‌به سال گذشته ۱۱٫۷ درصد افزایش یافت. در سال ۲۰۲۳، خریداران در دو روز برگزاری Prime Day، در مجموع ۱۲٫۷ میلیارد دلار از خرده‌فروشی‌های مختلف خرید کردند. امسال، آمازون با ارائه‌ی دسترسی زودهنگام به برخی از تخفیف‌ها قبل‌از شروع رویداد دو روزه‌ی اصلی، موفق شد بخشی از تقاضا را به روزهای ابتدایی هدایت کند.

بر اساس داده‌های شرکت Numerator، میانگین هزینه به ازای هر سفارش در آمازون طی ۳۲ ساعت ابتدایی Prime Day امسال، ۶۰٫۰۳ دلار بود که درمقایسه‌با ۵۶٫۶۴ دلار در سال ۲۰۲۳، افزایش جزئی داشته است.

Adobe Analytics خبر از تخفیف‌های قابل‌توجه در روز دوم Prime Day می‌دهد که شامل ۲۳ درصد برای لوازم الکترونیکی، ۲۰ درصد برای پوشاک و ۱۵ درصد برای اسباب‌بازی می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.