هوش مصنوعی

July 18, 2024
21:06 پنجشنبه، 28ام تیرماه 1403
کد خبر: 170102

بیش‌از ۴۰درصد از شرکت‌های ژاپنی تمایلی به استفاده از هوش مصنوعی ندارند

منبع: Zoomit

یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که ۴۰ درصد از شرکت‌های ژاپنی علاقه‌ای به استفاده از هوش مصنوعی در کسب‌وکارشان ندارند.

براساس نظرسنجی رویترز، تنها حدود یک چهارم شرکت‌های ژاپنی از هوش مصنوعی در تجارت خود استفاده می‌کنند. بیش از ۴۰ درصد شرکت‌های ژاپنی برنامه‌ای برای استفاده از این فناوری‌های نوظهور ندارند.

در نظرسنجی رویترز از ۵۰۶ شرکت مجموعه‌ای از سؤالات پرسیده شد و تقریباً ۲۵۰ شرکت به‌شرط ناشناس‌ماندن به‌سؤالات پاسخ دادند.

حدود ۲۴ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که قبلاً هوش مصنوعی را در کسب‌وکار خود به‌کار برده‌اند و ۳۵ درصد درحال برنامه‌ریزی برای انجام این کار هستند. ۴۱ درصد باقی‌مانده چنین برنامه‌ای ندارند که نشان می‌دهد پذیرش نوآوری‌های جدید در بین شرکت‌های ژاپنی سطوح مختلفی دارد.

در پاسخ به سوالی درباره‌ی اهداف استفاده از هوش مصنوعی، ۶۰ درصد شرکت‌ها گفتند که درحال تلاش برای مقابله با کمبود نیروی کار هستند، در حالی که ۵۳ درصد به‌دنبال کاهش هزینه‌های نیروی کار و ۳۶ درصد سرعت بخشیدن به تحقیق و توسعه را هدف خود عنوان کردند.

در رابطه با موانع و چالش‌های استفاده از هوش مصنوعی، مدیر یک شرکت حمل‌ونقل به نگرانی کارکنان در مورد احتمال تعدیل نیرو اشاره کرد. موانع دیگر شامل کمبود تخصص فنی هوش مصنوعی، هزینه‌ی هنگفت سرمایه‌گذاری و نگرانی در مورد قابل اطمینان بودن آن می‌شوند.

نظرسنجی نشان داد که ۱۵ درصد از شرکت‌های ژاپنی و ۹ درصد از شرکای تجاری آن‌ها طی سال گذشته هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند.

در بخش مربوط‌به خسارت‌های حملات سایبری، ۲۳ درصد از پاسخ‌دهندگانی که خودشان یا شرکای تجاری آن‌ها مورد حمله قرار گرفته بودند، اعلام کردند که کسب‌وکارشان به‌طور موقت متوقف شده است. چهار درصد از شرکت‌کنندگان به فاش‌شدن اطلاعاتشان اشاره کردند.

۴۷ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که وظیفه‌ی دفاع در برابر حملات سایبری را برون‌سپاری کرده‌اند، در حالی که ۳۸ درصد گفتند که برای این‌کار متخصصان داخلی دارند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.