تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 18, 2024
21:07 پنجشنبه، 28ام تیرماه 1403
کد خبر: 170107

حمایت گوگل از استارت‌آپی که می‌خواهد CO2 را به محصولات قابل استفاده تبدیل کند

منبع: Peivast

مجله فورچن می‌گوید بازوی سرمایه‌گذاری جسورانه گوگل روی یک استارت‌آپ فناوری محیط زیستی به نام Again در کپنهاگ دانمارک سرمایه‌گذاری کرده است که قصد دارد با مواد آلاینده تولیدی از صنایع مختلف، مواد مصرفی مثل پلاستیک و رنگ تولید کند. این شرکت در جدید‌ترین دور جذب سرمایه خود ۴۳ میلیون دلار از سرمایه‌گذارانی مثل گوگل ونچرز و HV Capital جذب خود کرده است.

شرکت Again می‌گوید از منابع مالی جدید برای تحقیق بیشتر در راستای توسعه فناوری خود استفاده می‌کند.

مکس کافنر، هم‌بنیان‌گذار این استارت‌آپ، می‌گوید شرکت قصد دارد تا اواخر سال ۲۰۲۵ یا اوایل سال ۲۰۲۶، اولین عملیات‌های خود را به مرحله اجرا برساند.

فناوری شرکت Again، کربن دی‌اکسیدی که در حالت عادی به جو زمین منتشر می‌شود را به یک رئاکتور زیستی منتقل می‌کند. سپس باکتری این کربن را به محصولات ارزشمندی که برای ساخت پلاستیک،‌ رنگ و صابون استفاده می‌شوند تبدیل خواهد کرد.

پالایش مواد نفتی برای استخراج مواد شیمیایی مختلف در حال حاضر ۴ درصد از گاز‌های گلخانه‌ای جهان را تولید می‌کنند یا به عبارت دیگر ۱.۸ گیگاتن دی‌اکسید کربن را در جو زمین آزاد می‌کند که باعث شده تا صنعت پتروشیمی به سومین صنعت آلاینده جهان تبدیل شود.

شرکت Again تا به امروز حدود ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه را جذب خود کرده است که بخشی از آن بودجه اهدایی از سوی اتحادیه اروپا است و بخش دیگر نیز از سمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه تامین شده است. این شرکت ۱۰ میلیون دلار سرمایه نیز از سه شرکت سرمایه‌گذاری برای تاسیس پایگاه تولیدی خود دریافت کرده است.

استارت‌آپ دانمارکی که از سال ۲۰۲۱ فعالیت خود را آغاز کرده است، زاده‌ی یک پروژه تحقیقاتی مربوط به ۱۰ سال پیش است که توسط دانشگاه فنی دانمارک، استنفورد و MIT انجام گرفت. همین مساله باعث شد تا Again در ابتدای راه خود از برتری خاصی برخوردار باشد و بخش مهمی از تلاش‌های تحقیقاتی این شرکت را دانشگاه‌ها به انجام رسانده بودند. بنابراین بیشتر زمان و منابع شرکت به توسعه اختصاص یافت.

توربیورن جنسن و الکس نیلسن، از اساتید حاضر در این تحقیقات، بعدها به همراه کافنر، یکی از اولین سرمایه‌گذاران، شرکت Again را بنیان‌گذاری کردند.

داده‌های شرکت Dealroom می‌گوید، بخش فناوری اقلیمی در یک دهه گذشته ۴۵ رشد ۴۵ برابری را تجربه کرده است. اما با توجه به افزایش مداوم دما و حوادث سخت آب و هوایی، لزوم توسعه بیشتری در این حوزه احساس می‌شود.

فناوری شرکت Again به رفع یکی از مهمترین موانع فناوری اقلیمی که موضوع مقیاس و توسعه آن است، کمک می‌کند. کافنر می گوید، یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی شرکت‌های فناوری اقلیمی، جمع‌آوری کربن دی اکسید از جو و تبدیل آن به اشکال بسیار کوچک و بازگرداندن آن به زمین است.

به گفته جنسن، فرایند جذب و تبدیل کارآمد کربن دی‌اکسید باعث تمایز Again نسبت به دیگر فعالان این حوزه شده است.

او می‌گوید: «ما در واقع در حال پاکسازی آلاینده‌ها هستیم و در کنارش محصولی بسیار ارزشمند نیز تولید می‌کنیم. اما این کار باید ارزان باشد، باید نیرومند باشد، باید تمام روزهای هفته در طول سال انجام شود.»

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.