پیام‌رسان

تلفن همراه

July 19, 2024
16:27 جمعه، 29ام تیرماه 1403
کد خبر: 170135

دسترسی زائران اربعین به سرویس های مختلف به کمک شرکت های فناور

دکتر خوانساری از تلاش برای احصاء ظرفیت‌های شرکت‌های فناور خبر داد و گفت: به دنبال آن هستیم که در برگزاری مراسم اربعین سال جاری زائران بتوانند به کمک بهره‌گیری از توانمندی شرکت های داخلی به سرویس های مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، نشست هم‌اندیشی «همگام با اربعین، همراه با فناوری» صبح امروز یکشنبه، 24 تیر با حضور شرکت‌های فناور فعال در این حوزه برگزار شد.

دکتر محمد خوانساری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در این نشست با تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری امام حسین(ع) و یارانش، اظهار کرد: هر یک از سازمان‌ها و شرکت‌هایی که در این جلسه حضور دارند دارای توانمندی و ظرفیت‌هایی هستند که می‌توان از آن برای برگزاری باشکوه‌تر رویداد اربعین کمک گرفت.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: اگرچه حتی ممکن است سرخط برخی امور مرتبط با اربعین جزو دستور کارهای سازمان فناوری اطلاعات نباشد اما برای سهولت بیشتر زائران، سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و در صدر آن، وزارت ارتباطات تلاش کرده‌اند و با پیگیری‌های دکتر زارع پور، طی دو سال گذشته نیز در این روند همکاری‌هایی صورت گرفته است.

خوانساری افزود: ممکن است شرکت‌های فناوری که قصد ارائه خدمات برای اربعین را دارند با چندین دستگاه و سازمان ملزم به پیگیری امور شوند اما طی دو سال گذشته تلاش کردیم با برگزاری جلسات متعددی با معاون اول ریاست جمهوری، بانک مرکزی و وزارت کشور شرایط را به سمتی هدایت کنیم که هرجا نیاز است برای رفع مشکلات و موانع، راهکارهای موجود را بررسی کرده و با توجه به توانمندی شرکت‌ها، پیشنهاداتی برای رفع مسائل ارائه کنیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران به لزوم معرفی مناسب سرویس‌های ارائه شده برای اربعین تاکید کرد و از شرکت‌های حاضر خواست مشکلاتی که برای ارائه خدمت دارند را اعلام کنند تا در فرصت باقی مانده از طریق مجاری مرتبط پیگیری‌های لازم برای رفع آنها صورت گیرد.

دکتر خوانساری در عین حال به لزوم بهره‌گیری از ظرفیت پیام‌رسان‌ها اشاره کرد و افزود: لازم است در این زمینه نیز بر روی اطلاع‌رسانی خدمات مرتبط با اربعین همکاری‌های مضاعفی صورت گیرد و باتوجه به تعداد کاربرانی که روزانه از این پیام‌رسان‌ها استفاده می‌کنند، از این بستر برای اطلاع‌رسانی خدمات اربعین امسال به زائران بهره گرفته شود.

 

لزوم تجمیع سرویس‌های اربعین روی بستری یکپارچه

دکتر حامد منکرسی، معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز در بخش دیگری از این نشست اظهار کرد: برای برگزاری هرچه بهتر رویداد اربعین از ابتدای سال جاری هماهنگی‌های مختلفی در سطح سازمان فناوری اطلاعات ایران و وزارت ارتباطات صورت گرفته و علاوه بر بحث ارائه خدمات از سوی شرکت‌های فناور، موضوع اپراتورهای ارتباطی و خدمات آنها نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از چالش‌هایی که وجود دارد بحث زیرساخت‌های ارتباطی در کشور عراق است که موجب می‌شود در برخی موارد، دسترسی زائران به خدمات، با دشواری‌هایی همراه شود. بر این اساس سال گذشته نیز با هماهنگی‌های صورت گرفته با اپراتورها شاهد پایداری خوبی بودیم که امیدواریم امسال نیز این پایداری ایجاد شود.

دکتر منکرسی افزود: در حوزه خدمات ارائه شده بر بستر فاوا و سکوهای فعال در این حوزه نیز خدمات متعددی ارائه می‌شود اما گاه برخی سرویس‌ها تنها در خاک ایران قابل دسترسی است اما زائران در خاک عراق نیز به این خدمات نیاز دارند که باید برای رفع این نیازها همکاری‌ها و پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به خدماتی که سال گذشته در زمینه لجستیک، فین تک و ارز اربعین ارائه شد، اظهار امیدواری کرد که در سال جاری این خدمات به همراه سرویس‌های جدید با کیفیت مضاعفی در اختیار زائران اربعین قرار گیرد.

وی همچنین از شرکت‌های ارائه کننده خدمات خواست چالش‌هایی که در ارائه خدمات اربعین دارند را هرچه سریعتر اعلام کنند تا پیگیری‌های لازم برای رفع این موارد صورت گیرد.

دکتر منکرسی در پایان به سایتی که برای معرفی خدمات اربعین طراحی شده اشاره کرد و از ایجاد یک سوپراپلیکیشن معرفی سرویس‌های قابل استفاده برای زائران خبر داد و گفت: یکی از معضلاتی که سال گذشته شاهد آن بودیم تنوع نرم افزارهای ارائه کننده خدمات بود که اگر تمام آنها در بستری یکپارچه قرار گیرد، استفاده از آنها تسهیل خواهد شد به همین دلیل در سال جاری پیگیر هستیم تا بر این بستر بتوانیم خدمات بهتری به زائران ارائه کنیم.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.