امنیت

فناوری اطلاعات

July 20, 2024
21:04 شنبه، 30ام تیرماه 1403
کد خبر: 170267

راه‌حل مایکروسافت برای حل اختلال گسترده ویندوز: رایانه خود را تا ۱۵ بار ریبوت کنید!

منبع: Digiato

روز گذشته، یک به‌روزرسانی امنیتی معیوب از شرکت امنیتی CrowdStrike یکی از بزرگ‌ترین اختلال‌های کامپیوتری جهان را به وجود آورد و هزاران دستگاه ویندوزی از سراسر جهان هنگام شروع به کار با مشکل صفحه آبی مرگ (BSOD) مواجه شدند. حالا مایکروسافت راه‌حلی برای این مشکل پیشنهاد‌ کرده است که کاربران رایانه خود را چندین بار روشن و خاموش کنند!

مایکروسافت در صفحه وضعیت Azure در یادداشت پشتیبانی می‌گوید از برخی مشتریان شنیده راه‌اندازی مکرر رایانه‌ها می‌تواند به حل مشکل کمک کند.

در این یادداشت نوشته شده است: «از مشتریان خود شنیده‌ایم که چندین بار راه‌اندازی مجدد (تا 15 بار) می‌تواند برای حل این مشکل مفید باشد. به‌طور‌کلی راه‌‌اندازی مجدد گام مؤثری برای عیب‌یابی در این مرحله است.»

اگر با 15 بار ریبوت دستگاه همچنان مشکل به قوت خود باقی بود، مایکروسافت پیشنهاد می‌کند راه‌حلی را که مهندسان IT کشف‌ کرده‌اند، انجام دهید؛ حذف فایل‌های معیوب CrowdStrike از طریق Safe Mode.

هرچند راه‌حل مایکروسافت برای برطرف‌کردن این مشکل گسترده ممکن است کمی عجیب و دور از انتظار به‌ نظر برسد، ظاهراً برخی مدیران حوزه فناوری اطلاعات نیز ادعا کرده‌اند راه‌اندازی مجدد واقعاً می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

همچنین راه‌حل مایکروسافت ارجاعی بامزه به سریالی بریتانیایی به نام The IT Crowd دارد. در این سریال، با چندین کارشناس IT شرکت آشنا می‌شویم که یکی از آن‌ها همیشه هنگام دریافت گزارش مشکلات رایانه‌ای، به کاربر پیشنهاد می‌کند رایانه‌اش را خاموش و روشن کند تا مشکل برطرف شود!

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.