تلفن همراه

گوشی

July 20, 2024
22:50 شنبه، 30ام تیرماه 1403
کد خبر: 170289

دسترسی دوساله کاربران پیکسل ۹ به ارتباط ماهواره‌ای بدون نیاز به اشتراک

منبع: Digiato

طی سال‌های اخیر، فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی و ارتباط ماهواره‌ای صنعت گوشی‌های هوشمند را تحت تأثیر قرار داده است. پیش‌ازاین کوپرتینویی‌ها پشتیبانی از ارتباطات ماهواره‌ای را از سری آیفون‌ ۱۴ به گوشی‌های خود آوردند و حالا به‌نظر می‌رسد گوگل نیز قابلیت Emergency SOS via Satellite را به گوشی‌های سری پیکسل ۹ اضافه می‌کند و آن را دو سال به‌صورت رایگان در اختیار کاربران می‌گذارد.

طبق گزارش AndroidAuthority، در نسخه بتای ۴ اندروید ۱۵، رشته‌کدهایی با نام Pixel Satellite SOS دیده می‌شود که احتمال پشتیبانی از اتصالات ماهواره‌ای را در سری پیکسل ۹ تقویت می‌کند. بااین‌وجود احتمالاً این قابلیت را تنها در سری آتی گوشی‌های پیکسل خواهیم دید؛ زیرا نسل‌های قبل فاقد سخت‌افزار لازم برای ارائه این ویژگی هستند. علاوه‌براین، رشته‌های نام‌برده نشان می‌دهند که کاربران برای دو سال به‌صورت رایگان به ارتباط ماهواره‌ای اضطراری دسترسی خواهند داشت. سپس با پایان این دوره، دسترسی به سرویس‌های ارتباط ماهواره‌ای نیازمند پرداخت هزینه خواهد بود.

یکی دیگر از رشته‌کدها عبارت «پیکسل شما برای پشتیبانی از ارتباطات ماهواره‌ای به‌روز شده است» را نشان می‌دهد. در نتیجه این قابلیت ممکن است بعداً و از طریق آپدیت‌های نرم‌افزاری به سری پیکسل ۹ بیاید.

به‌طورکلی اندروید ۱۵ پشتیبانی کاملی از ارتباط ماهواره‌ای اضطراری ارائه می‌دهد و ابزارهای نرم‌افزاری لازم را برای شناسایی و اجرای این ویژگی در اختیار دارد. بااین‌حال، این سازندگان هستند که تصمیم می‌گیرند چگونه ابزارهای اتصال ماهواره‌ای را به دستگاه‌های خود بیاورند؛ البته که باید با شرکت‌های مخابراتی نیز برای ارائه این قابلیت به توافق برسند.

پیش‌ازاین طبق گزارش‌‌های قبلی، گوگل ظاهراً ارتقاهایی را در بخش مودم سری پیکسل ۹ اعمال خواهد کرد که به فراهم‌سازی قابلیت ارتباطات ماهواره‌ای منجر خواهد شد. این قابلیت از طریق مجموعه‌ای از سؤالات، از کاربر می‌پرسد که در چه شرایطی قرار دارد؛ سپس به او کمک می‌کند تا گوشی را به سمت ماهواره نگه دارد و پیام اضطراری خود را بفرستد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.