اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

خبر اول

July 20, 2024
23:52 شنبه، 30ام تیرماه 1403
کد خبر: 170293

سود عملیاتی تلفیقی مخابرات در سال ۱۴۰۲ به ۸۵۹۸ میلیارد تومان رسید/ متوسط مصرف روزانه دیتای ثابت مخابرات ۱۱.۷ هزار ترابایت است

ICTna.ir- در سال ۱۴۰۲ مجموع سود عملیاتی تلفیقی شرکت مخابرات ایران ۸۵۹۸ میلیارد تومان، سود عملیاتی اصلی آن ۲۴۰۰ میلیارد و ۹۱۳ میلیون تومان، سود خالص تلفیقی ۷۹۶۴ میلیارد تومان و سود خالص اصلی ۴۳۲۰ میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان بوده است.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، براساس گزارش هیات مدیره شرکت مخابرات ایران به مجمع عمومی عادی سالیانه، درآمد عملیات تلفیقی این شرکت در سال ۱۴۰۲ به ۶۷ هزار و ۱۴۵ میلیارد و ۹۹۷ میلیون تومان و درآمد عملیاتی اصلی آن به ۱۵ هزار و ۲۰۶ میلیارد و ۴۲۸ میلیون تومان رسید اما بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی تلفیقی با افزایش نسبت به سال قبل به ۵۱ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان و بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی شرکت اصلی به ۱۳ هزار و ۷۷۲ میلیارد و ۴۷۷ میلیون تومان رسید.

مشترکین تلفن ثابت این اپراتور تا پایان سال گذشته به ۲۸ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۴۱۲ مشترک و مشترکین باند پهن ثابت به ۵ میلیون و ۲۶۶ هزار و ۵۸۳ مشترک رسیده است.

همچنین پوشش شبکه فیبر نوری مخابرات ایران تا پایان سال قبل به ۱۹۵ هزار و ۹۷۰ کیلومتر با سهم بازار ۹۵ درصدی از بازار FTTx، سهم بازار ۶۱ درصدی از XDSL و رشد ۴۰ درصدی فروش سرویس FTTH نسبت به سال گذشته رسید.

رشد ۳۷ درصدی درآمد عملیاتی شرکت اصلی، رشد ۲۲ درصدی درآمد خدمات باند پهن، رکورد ۱۶ هزار و ۵۵۸ ترابایت ترافیک روزانه دیتای ثابت، سهم بازار ۵۷.۲ درصدی تلفن همراه، افزایش ۴۲ درصدی ترافیک دیتای همراه اول در کل شبکه و راه‌اندازی حدود هزار سایت-لوکیشن 5G از دیگر دستاوردهای این شرکت در سال گذشته بوده است.

سهم شرکت مخابرات ایران از بازار FTTH به ۹۵ درصد رسیده و این درحالی است که سهم سایر اپراتورها ۵ درصد، سهم بازار سرویس VDSL مخابرات ۸۸ درصد و سایر اپراتورها ۱۲ درصد و سهم بازار ADSL شرکت مخابرات ایران ۶۳ درصد و سایر اپراتورها ۳۷ درصد است.
میانگین حجم مصرفی روزانه دیتای ثابت مخابرات در سال ۱۴۰۲ به ۱۱ هزار و ۷۷۶ ترابایت افزایش یافت و تعداد مشترک فعال FTTH و VDSL در همین سال به ۴۸۶ هزار و ۲۱ مشترک رسید.

افزایش سرمایه مخابرات برای جبران عقب‌ماندگی ارزش سهام

شرکت مخابرات ایران از ابتدای عرضه در بازار سرمایه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بورسی و تاثیرگذار بر بازار، همواره روندی متناسب با شاخص کل داشته است، به‌طوری‌که در سال‌های اول حداکثر قیمت سهام در تاریخ ۶ اردیبهشت ۹۰ به مبلغ ۴۴۰ تومان رسید و در طی سال‌های اخیر، فراز و نشیب‌های بسیاری داشته است. سهام اخابر پس از صعود به قیمت ۳۲۰ ریال که در مرداد ماه سال ۹۹ به ثبت رسانید، همزمان با کل بازار و شاخص کل وارد فاز اصلاحی شد که به دلیل مشکلات مالی و عدم سودآوری مورد انتظار سهامداران نتوانست روند نزولی خود را متوقف کند و مجددا با شخص کل همراهی کرده و این عقب‌ماندگی خود را جبران کند.

شرکت مخابرات ایران امیدوار است با انجام افزایش سرمایه در طی سال جاری بتواند ضمن جبران این عقب‌ماندگی چند سال اخیر، بازدهی مناسبی را نصیب سهامداران خود نموده و به جایگاه اصلی خود در بازار سرمایه بازگردد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.