هوش مصنوعی

July 21, 2024
15:40 یکشنبه، 31ام تیرماه 1403
کد خبر: 170321

سپردن کارها به هوش مصنوعی کارمندان را منزوی می‌کند

منبع: همکاران سیستم

براساس مطالعه جدیدی که نتایج آن در آخرین شماره از نشریه بین المللی «هاروارد بیزینس ریویو» منتشر شده است، با فاصله زمانی کوتاه پس از خودکارسازی وظایف معمول در سازمان توسط هوش مصنوعی بخش عمده کارمندان با احساس اندوه عمیق و انزوا مواجه شده‌اند.

در این مطالعه مشخص شد: «تعامل با هوش مصنوعی باعث شده است تا کارمندان کارآمدتر شوند و بتوانند فعالیت‌های بیشتری را در طول روز به انجام برسانند. ولی این فناوری در عین حال باعث شه است کارمندان احساس تنهایی بکنند که این امر در نهایت متوسل شدن برخی از آنها به الکل و بی‌خوابی را نیز باعث شده است».

کارشناسان همچنین دریافتند نشانه‌های گویا و نگران کننده ناخوشی و بیماری‌های اجتماعی نیز در برخی کارمندانی که در محل کار آنها از هوش مصنوعی برای انجام فعالیت‌های معمول استفاده شده است، مشاهده می‌شود و تحقیقات جدید همچنین نشان داد این اتفاقات تاثیرات منفی بر کیفیت زندگی، خلق و خو، عملکرد شناختی، رفتار و سلامت کلی را نیز برجا گذاشته است.

در نتیجه این تحقیق محققان به این نتیجه رسیدند که مدیران اطلاعاتی در سازمان‌ها می‌بایست بر تمرکز خود روی کارمندان فناوری تاکید کنند و به آنها احساس ارزشمند بودن و بااهمیت بودن بدهند. این امر می‌تواند به معنای بازبینی نحوه عملکرد نیروی کار باشد و در برخی موارد آموزش استفاده بهینه از هوش مصنوعی نیز برای این کارمندان مفید خواهد بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.