اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

خبر اول

July 21, 2024
14:08 یکشنبه، 31ام تیرماه 1403
کد خبر: 170338

مدیرعامل شرکت مخابرات خبر داد: افزایش سرمایه شرکت به ۱۰۰ همت/ تاثیر ۱۶ درصدی افزایش تعرفه اینترنت روی درآمد سرویس‌های باند پهن

ICTna.ir – مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد میزان سرمایه این شرکت از ۶ هزار میلیارد تومان به ۱۰۰ همت افزایش خواهد یافت تا این شرکت جزو بزرگترین شرکت‌های ثبتی بورس قرار بگیرد.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مجید سلطانی صبح امروز در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت افزود: ماراتن افزایش سرمایه شرکت از مرداد ۱۴۰۱ شروع شد و تکلیف مجمع عمومی صاحبان سهام بود که ۲۷ تیر ماه امسال مجوز مشروط بورس صادر شده و بعد از ارایه اقرارنامه هیات مدیره و اخذ مجوز خصوصی‌سازی و انجام تشریفات برگزاری مجمع فوق‌العاده انجام خواهد شد.

رشد ۳۷ درصدی درآمد عملیاتی مخابرات
او از رشد ۳۷ درصدی درآمد عملیاتی مخابرات بدون سود سهام شرکت ارتباطات سیار، رشد ۶۴ درصدی درآمد ارایه امکانات و خدمات به اپراتورها و بنگاه‌های تجاری، رشد ۱۲۹ درصدی درآمد طرح‌های خودیاری، رشد ۲۲ درصدی درآمد باندپهن و رشد ۳۰ درصدی درآمد شبکه امن غیراشتراکی کشور که منجر به افزایش ۳۷ درصد افزایش درآمد عملیاتی شرکت اصلی و رساندن آن به ۲۱ همت شد، خبر داد.

سلطانی افزود: شعار ما افزایش درآمد و کاهش هزینه بود و در مورد هزینه هم در کل استان‌‌ها کنترل کردند و منحنی رشد هزینه به درآمد پایین‌تر آند و شرکت روی ریل اصلی قرار گرفت.

درآمد ۷۸.۷ همتی مخابرات و همراه اول
او با اشاره به اینکه روند سود خالص شرکت اصلی ۴.۳ همت بوده است، گفت: سهم اجزای اصلی درآمد عملیاتی نسبت به سال ۱۴۰۱ در همه بخش‌های درآمدی رشد کرده است و درآمد کل در مخابرات حدود ۲۵ همت و شرکت ارتباطات سیار حدود ۵۹.۸ همت و تلفیقی ۷۸.۷ همت رسید.

مدیرعامل مخابرات افزود: باوجود فشارهای زیاد از نظر مالی، در موضوع سرمایه‌گذاری هم در بخش ثابت و سیار ۲۹.۳ همت سرمایه‌گذاری کردیم تا آینده بخش ثابت و سیار را مطمین کند.

درآمد ۲۵ همتی دولت از مخابرات
او، میزان پرداختی‌های شرکت مخابرات به دولت در سال ۱۴۰۲ را به صورت تلفیقی ۲۵ همت عنوان کرد و تصریح کرد: دولت بیش از همه از سیاست‌گذاری‌های درست در زمینه ارتباطات بهره‌مند خواهد شد.

به گفته سلطانی، توسعه شرکت مخابرات ایران در لایه دسترسی براساس طرح نجما انجام می‌شود ولی اگر در لایه‌های بعدی شبکه توسعه صورت نگیرد، نمی‌توان به مشتری سرویس خوبی ارایه کرد. یکی از این لایه‌ها هسته شبکه است که به ظرفیت آن اضافه شده و ۱۹۷ سایت برای پروژه فیبر روستایی ایجاد شده است.

کاهش مبلغ ۶۶۰۰ میلیارد تومانی مورد اختلاف بین مخابرات و زیرساخت به ۲۵۹۰ میلیارد تومان

سلطانی، اهم دستاوردهای مالی این شرکت در سال ۱۴۰۲ را تهاتر مبلغ ۹۴۰ میلیارد تومان از بدهی‌های مالیاتی با سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی با استفاده از ظرفیت قانون بودجه، انتشار بزرگ‌ترین صکوک اجاره ۳۵۰۰ میلیارد تومانی، شفاف‌سازی حساب‌های فیمابین مخابرات با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بعد از ۱۲ سال که از ۶۶۰۰ میلیارد تومان بدهی به زیرساخت نهایتا با ۲۵۹۰ میلیارد تومان بدهی با جرایم تبدیل به نقد شد، عنوان کرد.

او، اجرایی‌سازی افزایش سرمایه از محل طبقه سرمایه‌گذاری تا مرحله اخذ مجوز از سازمان بورس اوراق بهادار و پیگیری رفع مشکلات و موانع باقی مانده جهت نهایی‌سازی و اخذ مصوبه تقسیط بدهی مالیاتی از ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور و تقسیط ۳۶ ماه ۱۱۰۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و امکان بهره‌مندی از بخشودگی جرایم مالیاتی به میزان هزار میلیارد تومان را از دیگر دستاوردهای مالی این شرکت عنوان کرد.

تاثیر ۱۶ درصدی افزایش تعرفه اینترنت روی سرویس‌های باند پهن مخابرات
مدیرعامل مخابرات ایران درباره آثار افزایش ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت نیز توضیح داد: علیرغم رشد فزاینده تورم از سال ۹۶ تا سال ۱۴۰۲، تعرفه اینترنت ثابت در این مدت به میزان ۳۴ درصد افزایش پیدا کرده است که با لحاظ موارد رشد واقعی درآمد، روی سرویس‌های باند پهن ۱۶ درصد تاثیر داشته است.

سوبسید ۱۲۰۰ میلیارد تومانی مخابرات به FCPها

سلطانی در گزارش خود به عدم‌النفع۱۸۰۰ میلیارد تومانی این شرکت بابت هزینه نگهداشت مشترکین تلفن ثابت نیز اشاره کرد و گفت: ۱۲۰۰ میلیارد تومان نیز بابت ثابت ماندن تعرفه‌های خدمات به شرکت‌های FCP به شرکت عدم‌النفع وارد شده که عملا به آنها سوبسید می‌دهیم و هزار میلیارد تومان هم عدم‌النفع ناشی از عدم صدور مجوز تعرفه عادلانه سبد محصولات باند پهن است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.