سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

July 22, 2024
12:18 دوشنبه، 1ام مردادماه 1403
کد خبر: 170366

مدیرعامل شیائومی تحریم‌های دولت ترامپ نبود را علت ورود سریع این شرکت به صنعت خودروسازی عنوان کرد

منبع: Digiato

«لی جون»، مدیرعامل شیائومی، می‌گوید اقدام دولت ترامپ برای تحریم شرکت شیائومی در اوایل 2021، کاتالیزور تصمیم این شرکت برای ساخت اولین خودروی الکتریکی خود بود. پس از حدود 3 سال، اکنون این شرکت چینی از خودروی فوق‌العاده پرشتاب، شیائومی SU7 اولترا، رونمایی کرد که در برخی جنبه‌ها با بوگاتی شیرون قابل‌مقایسه است.

براساس گزارش رویترز، لی جون در سخنرانی خود در رویدادی سالانه در پکن گفت شیائومی پس از رخدادی مهم شروع به بررسی ساخت خودرویی الکتریکی کرد. آن رخداد در واقع اعلامیه‌ای بود که در روزهای پایانی دولت ترامپ این شرکت چینی را در لیست تحریم‌های ایالات متحده قرار داد.

تأثیر تحریم‌های ترامپ بر شیائومی
لی جون در سخنرانی خود که در وی‌چت 1.5 میلیون نفر آن را مشاهده می‌کردند، گفت: «یکی از دوستانم در تماسی تلفنی گفت تحریم شده‌ایم. این خبر بسیار غیرمنتظره بود اما اگر تأثیر عظیم تحریم‌های ایالات متحده نبود، ما به‌سرعت وارد صنعت پیچیده خودروسازی نمی‌شدیم.»

با این‌حال او می‌گوید: «باید از حادثه 3 سال پیش تشکر کنم.» چراکه باعث شد این شرکت تنوع محصولاتش را به دنیای بزرگ خودروها گسترش دهد.

شیائومی تحریم‌های 2021 آمریکا را به دادگاه فدرال برد و ماه مه همان سال موفق شد اقدامی را لغو کند که سرمایه‌گذاری شرکت‌های آمریکایی را محدود می‌کرد. به گفته لی جون، این شرکت در همان زمان توسعه خودروی الکتریکی SU7 را آغاز کرد.

شیائومی قصد دارد حداقل 100 هزار دستگاه SU7 را سال 2024 تحویل دهد. این رقم نشان‌دهنده افزایشی قابل‌توجه نسبت به گفته‌های شیائومی در اوایل سال جاری میلادی است؛ ابتدای سال 2024 این شرکت میزان فروش این خودرو را 76 هزار دستگاه تعیین کرده بود.

لی جون گفت این شرکت تا پایان ژوئن (اوایل تیرماه) بیش از 25 هزار خودروی برقی تحویل داده است و انتظار می‌رود تا نوامبر (آبان‌ماه) به هدف تحویل 100 هزار دستگاه برسد. باآنکه SU7 فقط در چین به فروش می‌رسد، لی جون می‌گوید هدفش تبدیل‌ شیائومی به یکی از پنج خودروساز برتر جهان است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.