لینکدین با هوش مصنوعی و بازی برای کاربران عادت روزانه میسازد
لینکدین، پلتفرمی با هدف تعامل بین فعالان حرفهای، با ابزارهای هوش مصنوعی به کاربران توصیه کاری ارائه میکند و به تازگی با اضافه کردن بازیها برای افزایش تعامل کاربران تلاش میکند. این پلتفرم قصد دارد تا در رقابت با دیگر فعالان شبکه اجتماعی، زمانی که کاربران در لینکدین سپری میکنند را افزایش دهد.
به گزارش فایننشال تایمز، پلتفرم کاری لینکدین به تازگی از پازلهای روزانه و چندین قابلیت هوش مصنوعی رونمایی کرده است که با نگارش مقالاتی به کارجویان توصیههای حرفهای ارائه میدهد.
این اقدامات بخشی از یک تحول اساسی است که قرار است لینکدین را از یک ابزار توسعه حرفهای با تمرکز محدود، به پلتفرمی فراگیر تبدیل کند که مشترکان آن زمان بیشتری برایش میگذارند.
کاهش نرخ رشد درآمدی باعث شده است تا آژیر خطر درمورد مدل سنتی این پلتفرم به صدا در آید و تحلیلگران بر لزوم توسعه لینکدین برای بقا در این بازار رقابتی تاکید دارند.
دنیل راث، ویراستار ارشد لینکدین، میگوید: «مساله ساخت عادت روزانه است. وقتی داخل لینکدین هستید، زمان آن است که دانش خود را به اشتراک بگذارید، دانش، اطلاعات و محتوا بگیرید.»
افزایش مراجعههای ماهانه به لینکدین
لینکدین میگوید در ماه ژوئن «رکورد تعامل» را با ۱.۵ تعامل در دقیقه به ثبت رسانده است. با این حال این پلتفرم آمار ترافیک یا کاربران فعال خود را برای سالی که گذشت منتشر نکرده است.
دادههای تحلیلگران شرکت Similarweb، نشان میدهد که تعداد مراجعهها به این پلتفرم ماه گذشته به ۱.۸ میلیارد مرتبه رسیده است و در سالهای اخیر افزایش داشته اما روند رشد در آغاز سال ۲۰۲۴ کُند شده است. در ماه ژوئن، نرخ رشد سالانه مراجعه به این وبسایت به ۵ درصد کاهش یافته که کمتر از نصف میانگین نرخ رشد در سالهای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ است.
کلسی چیکرین، تحلیلگر رسانه در شرکت تحقیقاتی Forrester، میگوید: «برای ادامه روند رشد، آنها باید پلتفرم چسبندهتری بسازند. اینکه جایی برای شغل و درخواست شغلی باشید، شاید برای جلب توجه و زمان کاربر کافی نباشد.»
خیز مجدد لینکدین برای افزایش تعامل، با هدف تقویت درآمد تبلیغاتی است و این در حالی است که بازاریابها با محدودیت بودجه مواجه هستند. لینکدین پیش از این مجبور به کاهش هزینه شد و در دو دور تعدیل نیروی سال گذشته بیش از ۵ درصد یا حدود ۲۰ هزار نفر از کارکنان خود را اخراج کرد.
این پلتفرم در ماه مه برای افزایش تعامل کاربران از بازیهای روزانه رونمایی کرد که «پیروزیهای پیاپی» کاربران را ثبت میکند و نشان میدهد چه کسان دیگری از حلقه ارتباطات آنها به بازی مشغول هستند. کاربران میتوانند امتیاز خود را به اشتراک بگذارند و یک جدول ردهبندی، عملکرد بهترینها را در بین صنایع، شرکتها و دانشگاهها مقایسه میکند.
به گفته راث، قرار بود تا بازیها به آغازگر مکالمه تبدیل شوند و به دلیل ماهیت حرفهای لینکدین، به عنوان یک سرگرمی فوری طراحی شدند.
این پلتفرم سال گذشته از یک قابلیت هوش مصنوعی رونمایی کرد که سوالاتی برای دریافت توصیه تولید میکند و از متخصصان مرتبط میخواهد تا اظهارنظر و کمک کنند. همه اینها در «مقالات همکاری» ترکیب میشوند.
کاهش نرخ رشد لینکدین در سال ۲۰۲۴
لینکدین همچنین برای افزایش تعامل کاربران، به تقویت فید الگوریتمی، آنچه در اکس، تیکتاک و اینستاگرام شاهدش هستیم، پرداخته است. با مشاهده پست و ویدیو، الگوریتم این وبسایت علایق احتمالی شما و حلقه ارتباطاتتان را تشخیص میدهد.
با این حال برخی از تحلیلگران هشدار دادهاند که لیندکین در تلاش برای افزایش تعامل کاربران، ممکن است به شهرت خود به عنوان یک پلتفرم حرفهای و مورد اعتماد ضربه وارد کند.
ربکا مکگراث، تحلیلگران فناوری در شرکت تحقیقاتی Mintel، میگوید: «ابزارها و توصیههای عملی بهترین گزینه برای افزایش استفاده هستند: لینکدین باید به جای رقابت در فضاهای مختلفی که نیاز به رقابت در آنها ندارد، به ماموریت اصلی خود بازگردد.