فناوری اطلاعات

July 23, 2024
12:58 سه شنبه، 2ام مردادماه 1403
کد خبر: 170454

بازار 356 میلیارد دلاری اپلیکیشن‌های سازمانی در دستان SAP

منبع: همکاران سیستم

براساس تازه ترین گزارش منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی IDC مشخص شد ارزش بازار اپلیکیشن‌های کاربردی سازمانی در سال 2023 میلادی با رشد 12 درصدی به ارزش 356 میلیارد دلار رسیده است و پنج فروشنده برتر یعنی SAP، مایکروسافت، اوراکل، سلزفورس و Intuit حاکمیت بر این بازار را در اختیار دارند و سهم بازار برای آنها 21.2 درصد محاسبه می‌شود.

در مطالعه جدید با عنوان «پیش بینی نرم افزاری اپلیکیشن‌های سازمانی در عرصه جهانی 2024-2028» اعلام شد: «شرکت SAP تنها با در اختیار گرفتن 0.2 درصد بیشتر از سلزفورس بالاتر ایستاده است. این دو شرکت از نظر آماری به عنوان رتبه اول در بازار اپلیکیشن‌های کاربردی سازمانی در سراسر جهان ایستاده‌اند».

مرکز تحقیقاتی IDC رشد بازار را به پذیرش هوش مصنوعی و همچنین هوش مصنوعی مولد نسبت داد داد و ادعا کرد ادغام اپلیکیشن‌های کاربردی سازمانی با این فناوری باعث رونق بازار جهانی شده است.

«میکی نورث ریزا» مدیر گروه نرم‌افزارهای سازمانی IDC در گزارش نهایی مربوط به این مطالعه گفت: «نرم‌افزارهای-به‌عنوان-خدمات (SaaS) و اپلیکیشن‌های کاربردی مجهز به خدمات ابری به رشد خود در بازار اپلیکیشن‌های سازمانی ادامه می‌دهند. با نوآوری‌های جدید از جمله هوش مصنوعی مولد و موارد فراوان استفاده از آن، فرصت برای تغییر شکل کسب و کارها با هوش مصنوعی و استفاده از برنامه‌های ابری بیشتر شده است و مزیت رقابتی بیشتر را برای آنها به ارمغان آورده است».

منبع: cio.com

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.