تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

July 23, 2024
22:49 سه شنبه، 2ام مردادماه 1403
کد خبر: 170476

سامسونگ می‌تواند برخی از قابلیت‌های آتی گلکسی رینگ را پولی کند

منبع: Digiato

اگرچه حلقه‌های هوشمند گجت جدیدی نیستند، گلکسی رینگ سامسونگ اولین محصول برندی بزرگ در این عرصه محسوب می‌شود. قیمت حلقه هوشمند سامسونگ 399.99 دلار است؛ کمی گران‌تر از رقبای اصلی‌اش، اما برخلاف محصول Oura، برای استفاده از ویژگی‌های آن نیازی به پرداخت هزینه اشتراک ندارید. البته این شرایط ممکن است در آینده تغییر کند.

به گزارش «اندروید آتوریتی»، گلکسی رینگ تعدادی از سنسورهای سلامت مانند ضربان قلب، ردیاب خواب، اندازه‌گیری اکسیژن خون، گام‌مار و غیره را در اختیار دارد. این حسگرها ویژگی‌های مختلف ردیابی سلامت و تناسب‌اندام گلکسی رینگ را تقویت می‌کنند که شامل نظارت مداوم بر خواب، پایش ضربان قلب، ردیابی فعالیت‌ها، تشخیص تمرین، ردیابی عادات ماهانه زنان و موارد دیگر می‌شود. ازآنجایی‌که این گجت پوشیدنی صفحه‌نمایش ندارد، تمام داده‌های سلامت و تناسب‌اندام باید از طریق برنامه Samsung Health در گوشی اندرویدی مشاهده شود.

در مراسم Galaxy Unpacked که به‌تازگی برگزار شد، سامسونگ قول داد هیچ‌یک از ویژگی‌های Galaxy Ring به هزینه اشتراک نیاز ندارند. بااین‌حال در پاورقی یکی از اسلایدهایی که در مراسم نشان داده شد، متنی وجود دارد که می‌گوید این قول فقط برای «ویژگی‌های موجود سامسونگ گلکسی» اعمال می‌شود. این شرکت هشدار می‌دهد برای «ممکن است ویژگی‌های سلامت آینده سامسونگ شرایط متفاوتی اعمال شود.»

اگرچه این گزاره تضمین نمی‌کند که سامسونگ برای ویژگی‌های آتی گلکسی رینگ هزینه دریافت خواهد کرد، اما درها را برای چنین احتمالی باز می‌گذارد. برخی از مقالات منتشرشده پس از معرفی گلکسی رینگ به‌صراحت بیان می‌کنند که سامسونگ قصد ندارد برای هیچ‌یک از ویژگی‌های این گجت چه در‌حال‌حاضر و چه آینده، هزینه‌ای دریافت کند؛ اما برخی دیگر نشان می‌دهند که این شرکت فقط درحال‌حاضر قصد دریافت هزینه را ندارد.

Oura Ring، رقیب اصلی Galaxy Ring، حدود 299 دلار قیمت دارد، اما 5.99 دلار اشتراک ماهانه دریافت می‌کند. بنابراین، اگرچه استفاده از ویژگی‌های Oura هزینه نسبتاً کمی دارند، اما بسیاری از مردم گجت سامسونگ را از نظر اقتصادی بهتر می‌دانند. بااین‌حال، اگر سامسونگ در آینده هزینه اشتراک دریافت کند، این مزیت از بین می‌رود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.