اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

هوش مصنوعی

July 24, 2024
16:00 چهارشنبه، 3ام مردادماه 1403
کد خبر: 170507

افزایش 29 درصدی سود گوگل به‌لطف هوش مصنوعی و جستجو

منبع: Digiato

گوگل در چند ماه گذشته (از آوریل تا ژوئن) در کسب‌و‌کارهای جستجو و رایانش ابری خود رشد کرده و اکنون اعلام کرده نزدیک 85 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. آلفابت، شرکت مالک گوگل، گزارش درآمد سه‌ماهه دوم خود را منتشر کرده که طبق آن، فقط بخش جستجو 48.5 میلیارد دلار درآمد داشته است.

طبق گزارش مالی آلفابت، اولین‌ بار است که درآمد بخش رایانش ابری گوگل به 10 میلیارد دلار رسیده همچنین سود یک‌میلیارد دلاری داشته است. به‌طورکلی، درآمد گوگل نسبت به سه‌ماهه دوم 2023، (74.6 میلیارد دلار) 14 درصد افزایش یافته است و سود خالص آن نیز با رشد 29 درصدی 23.62 میلیارد دلار اعلام شده است. (سال گذشته 18.37 میلیارد دلار بود.)

برای مقایسه بیشتر، آلفابت سه‌ماهه گذشته درآمد 80.5 میلیارد دلاری و سود خالص 23.66 میلیارد دلاری گزارش کرده بود.

«ساندار پیچای»، مدیرعامل گوگل، در جلسه اعلام درآمد غول فناوری گفت رویکردهای هوش مصنوعی این شرکت برای مشتریان ابری «میلیاردها دلار درآمد ایجاد کرده است و توسط بیش از 2 میلیون توسعه‌دهنده استفاده می‌شود.»

پیچای در بیانیه خود به سرمایه‌گذاران گفت: «ما درحال نوآوری در هر لایه از هوش مصنوعی هستیم. رهبری دیرینه ما در زیرساخت‌ها و تیم‌های تحقیقاتی داخلی ما باعث می‌شوند برای پیشرفت در این فناوری و کشف فرصت‌های پیش‌رو موقعیت خوبی داشته باشیم.»

ماه گذشته در گزارشی اعلام‌ شده بود گوگل می‌خواهد با مبلغ 23 میلیارد دلار شرکت امنیتی Wiz را بخرد. اما روز گذشته گفته شد مذاکرات گو‌گل برای خرید Wiz لغو شده است. همچنین گو‌گل روز گذشته اعلام کرد برنامه‌هایش برای حذف کوکی‌های شخص ثالث کروم را اجرا نخواهد کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.