تلفن همراه

گوشی

July 26, 2024
22:41 جمعه، 5ام مردادماه 1403
کد خبر: 170642

اپل از جمع ۵ فروشنده برتر چین کنار رفت

منبع: Peivast

گزارش جدیدی از شرکت تحقیقاتی Canalys نشان می‌دهد که اپل در دومین سه ماهه سال جاری و با قدرت گرفتن برند‌های داخلی، از جمله هواوی، از جمع پنج فروشنده برتر کنار رفته است.

به گزارش CNBC، سهم اپل از بازار چین در دومین سه ماهه به ۱۴ درصد کاهش یافته است. سهم این شرکت در سه ماهه قبلی ۱۵ درصد و در دوره مشابه سال گذشته ۱۶ درصد بود.

سازنده آیفون که در دومین سه ماهه سال گذشته سومین فروشنده بزرگ گوشی هوشمند چین محسوب می‌شد، حال با فروش حدود ۹.۷ میلیون واحد در سه ماهه دوم سال به رتبه ششم سقوط کرده است.

لوکاس ژانگ، تحلیلگر شرکت Canalys، می‌گوید: «این اولین سه ماهه در تاریخ است که فروشندگان داخلی تمام پنج جایگاه برتر را در اختیار می‌گیرند.»

تعداد مرسوله‌های اپل از سه ماهه اول و در حالی که این فروشنده یک ریزش ۲۵ درصدی به نسبت سال گذشته را تا ۱۰ میلیون واحد تجربه کرد، روند نزولی را در پیش گرفته است.

ژانگ افزود: «استراتژی‌های فروشندگان چینی برای محصولات رده‌بالا و همکاری عمیق آنها با زنجیره‌های عرضه داخلی در بخش سخت‌افزار و قابلیت‌های نرم‌افزاری به بازدهی رسیده‌اند. گوشی جدیدی Magic V3 از Honor که از هوش مصنوعی مولد بهره می‌گیرد به شکل قابل توجهی تجربه کاربری برای دستگاه‌های تاشدنی را بهبود بخشیده است.»

از سوی دیگر، اپل نیز در بازار چین با محدودیت‌هایی مواجه است و در تلاش است تا با تثبیت قیمت خرده‌فروشان، حاشیه سود مجاری فروش را نیز محافظت کند.

شرکت Canalys می‌گوید، بومی سازی خدمات Apple Intellignece در چین نیز اقدام مهمی برای ۱۲ ماه آینده است زیرا برند‌های چینی به شکل تهاجمی به استفاده از هوش مصنوعی مولد در محصولات خود روی آورده‌اند.

پیشتازی برند‌های چینی
برند Vivo از آوریل تا ژوئن جایگاه اول را با سهم ۱۹ درصدی در اختیار گرفته و ۱۳.۱ میلیون واحد ارسال کرده است. این شرکت فروش قدرتمند آنلاین و آفلاینی را در طول فستیوال تجارت الکترونیک «۶۱۸» به ثبت رسانده است.

شرکت Oppo، دیگر برند چینی، نیز جایگاه دوم را با ۱۱.۳ میلیون واحد در اختیار دارد و سری جدیدی Reno 12 این شرکت نیز به موفقیت چشمگیری دست یافته است. برند Honor، جدا شده از هواوی، نیز در جایگاه سوم با ۱۰.۷ میلیون واحد قرار دارد و یک رشد ۴ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه می‌کند.

هواوی با سهم ۱۵ درصدی از بازار و ۱۰.۶ میلیون واحد ارسالی در جایگاه چهارم قرار دارد. این شرکت سال گذشته موفق به حضور در بین ۵ فروشنده برتر نشد. کسب‌وکار مصرفی هواوی پس از عرضه گوشی Mate 60 بار دیگر قدرت گرفته است. شیائومی، دیگر برند قدرتمند چینی نیز جایگاه پنجم را در اختیار دارد.

در نگاه کلی، بازار گوشی هوشمند چین در سه ماهه دوم سال یک رشد ۱۰ درصدی را به نسبت سال گذشته تجربه کرد و تعداد مرسوله‌ها از ۷۰ میلیون واحد گذشت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.