امنیت

فناوری اطلاعات

July 27, 2024
19:05 شنبه، 6ام مردادماه 1403
کد خبر: 170660

خودروسازان داده های رانندگان را به دلالان می فروشند

منبع: مهر

۲ سناتور آمریکایی از کمیسیون فدرال تجارت خواسته اند درباره فروش داده های رانندگی مشتریان شرکت خودروسازی به دلال های اطلاعات که آنها به شرکت های بیمه می فروشند، تحقیق کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، ران وایدن و ادوارد مارکی نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا در نامه ای به لینداخان رییس کمیسیون فدرال تجارت آمریکا مدعی شده اند جنرال موتورز، هیوندای، هوندا و احتمالا برخی شرکت های دیگر داده های رانندگان مانند ترمزهای ناگهانی و سرعت گرفتن را به اشتراک می گذارند.

به گفته این سناتورها خودروسازان از تاکتیک های فریبکارانه برای فریب دادن مشتریان به امضای توافقنامه ای استفاده می کنند تا داده های آنها را در اختیار دلالان قرار دهند.

دفتر سناتور وایدن پس از خواندن گزارشی در نیویورک تایمز، عملکرد ۳ خودروساز مذکور را بررسی کرد و متوجه شد آنها داده ها را با شرکت Verisk Analytics به اشتراک می گذارند. سناتورها در نامه ای به خان نوشتند هر ۳ خودروساز افشای اطلاعات را تایید کرده اند. شرکت جنرال موتورز نیز اعلام کرد موقعیت مکانی مشتریان را در اختیار ۲ شرکت دیگر قرار می دهد.

طبق نامه مذکور شرکت Verisk Analytics از داده ها برای ایجاد گزارش هایی درباره تاریخچه رانندگی افراد و فروش آن به شرکت های بیمه استفاده می کند. برخی خودروسازان نیز احتمالا با تبلیغ آنکه افشای اطلاعات راهی برای کاهش هزینه های بیمه است، آنها را فریب داده اند و به مشتریان اعلام نکرده اند این امر سبب می شود برخی بیمه گران هزینه بیشتری دریافت کنند.

سناتورها به خان نوشته اند: اگر کمیسیون فدرال تجارت آمریکا اعلام کند این شرکت قانون را نقض کرده اند، از شما درخواست می کنیم این موسسات و مدیران ارشد اجرایی آنها را وادار به پاسخگویی کنید.

جنرال موتورز اعلام نکرده داده های چه تعداد خودرو به دلالان ارسال شده یا چه مبلغی دریافت کرده است. اما دفتر وایدن اعلام کرد هیوندای داده های ۱.۷ میلیون خودرو را به اشتراک گذاشته و بیش از یک میلیون دلار دریافت کرده است. هوندا نیز برای اشتراک گذاری اطلاعات ۹۷ هزار خودرو کمتر از ۲۶۰ هزار دلار دریافت کرده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.