اپراتورها

تلفن همراه

July 27, 2024
21:51 شنبه، 6ام مردادماه 1403
کد خبر: 170709

شکایت کاربران از T-Mobile به‌دلیل نقض ضمانت قیمت‌های مادام‌العمر

منبع: Zoomit

اپراتور T-Mobile به‌دلیل عدم پایبندی به ضمانت قیمت طرح‌های خود با شکایت رسمی جمعی از مشتریان مواجه شد.

مشتریان T-Mobile با ارائه‌ی دادخواستی علیه این شرکت ادعا کرده‌اند که T-Mobile نتوانسته به ضمانت خود مبنی‌بر عدم افزایش قیمت برخی از طرح‌هایش عمل کند.

در دادخواست علیه تی‌موبایل که اولین بار توسط Wired دیده شد، ادعا می‌شود که در سال ۲۰۱۷، اپراتور آمریکایی چندین مورد از طرح‌های مخابراتی خود را با تضمین قیمت مادام‌العمر تبلیغ کرد؛ اما از ماه می ۲۰۲۴ (اردیبهشت و خرداد) قیمت‌ها را افزایش داد.

T-Mobile در سال ۲۰۱۷ طی بیانیه‌ای گفت: «T-Mobile هرگز قیمت پرداختی شما برای طرح T-Mobile ONE را تغییر نخواهد داد.» طرح T-Mobile ONE برای خانواده‌های چهار نفره با فعال بودن AutoPay با قیمت ۴۰ دلار برای هر خط ارائه شد و T-Mobile وعده‌های قیمت‌گذاری مشابهی برای طرح‌های دیگر از جمله Simple Choice Plan و Magenta و Magenta Max و +Magenta 55 و گزینه های Magenta Amplified ارائه کرد.

T-Mobile قیمت خطوط قدیمی را از دو تا پنج دلار افزایش داد. این اپراتور در بخش سؤالات متداول وعده داد که در صورت افزایش قیمت، مشتریان می‌توانند حساب خود را لغو و صورت‌حساب نهایی خود را پرداخت کنند. این سیاست برای حساب‌هایی که از ژانویه ۲۰۱۷ تا ۲۸ آوریل ۲۰۲۲ (دی ۱۳۹۵ تا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱) فعال شده بودند، اعمال می‌شود.

در شکایت علیه T-Mobile ادعا شده است که جمله‌بندی بخش سؤالات متداول برای مشتریان با آن‌چیزی که پیش‌تر وجود داشت مغایرت دارد و به همین دلیل، T-Mobile توافق خود با مشتریان را نقض و به آن‌ها زیان مالی وارد کرده است.

T-Mobile متهم به ارائه‌ی اظهارات نادرست یا گمراه کننده، فریب دادن مشتریان و پنهان کردن عمدی افزایش قیمت طرح‌های خود است. شاکیان به دنبال منع T-Mobile از افزایش قیمت، جبران خسارت، بازپرداخت پول اضافی پرداخت‌شده پس از افزایش قیمت و جبران خسارات اضافی برای صدمات وارده هستند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.