هوش مصنوعی

July 28, 2024
18:54 یکشنبه، 7ام مردادماه 1403
کد خبر: 170740

ایلان ماسک مدعی است گراک قدرتمندترین هوش مصنوعی دنیا است

منبع: Zoomit

ایلان ماسک گراک را «قدرتمندترین هوش مصنوعی» می‌داند و مخفیانه مدل جدید این هوش مصنوعی را با داده‌های کاربران ایکس آموزش می‌دهد.

ایلان ماسک در ایکس تعلام کرد که گراک تا دسامبر امسال، قوی ترین هوش مصنوعی جهان خواهد بود. او همچنین گفت که شرکت xAI آموزش مدل زبانی بزرگ گراک را با استفاده از ۱۰۰ هزار تراشه‌های انویدیا H100 شروع کرده است.

اما بنابر گزارشی در ایکس مبنی بر آموزش گراک با محتوای کاربران در ایکس، به‌نظر می‌رسد که این شرکت به‌طور پنهانی تنظیماتی را برای همه کاربران فعال کرده است که به xAI حق استفاده از داده‌های کاربران را برای آموزش هوش مصنوعی گراک می‌دهد.

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، قبلاً اذعان کرده بود که توسعه‌ی ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT بدون محتوای دارای حق کپی رایت غیرممکن است؛ چراکه محتواهای رایگان در سطح اینترنت برای آموزش هوش مصنوعی بسیار محدود هستند و شرکت‌های زیادی با آن‌ها، هوش مصنوعی خود را آموزش می‌دهند. با این شرایط هوش مصنوعی شرکت‌های مختلف برتری ویژه‌ای نسبت به یکدیگر نخواهند داشت.

طبیعتاً ایکس می‌خواهد از داده‌های کاربران برای کارآمدتر و مؤثرتر کردن کراگ استفاده کند، اما از نظر بسیاری از کاربران و کارشناسان، اینکه ایکس بدون اجازه‌ی آن‌ها و به‌صورت مخفیانه و پیش‌فرض این امکان را برای تمام کاربران فعال کرده‌ است، نقض آشکار حریم خصوصی خواهد بود.

اگر نمی‌خواهید که ایکس از داده‌های شما برای آموزش هوش مصنوعی گراک استفاده کند، در قسمت تنظیمات، گزینه‌ی Privacy and safe را پیدا و Grok را انتخاب کنید. بعد از آن به صفحه‌ی اشتراک‌گذاری داده هدایت می‌شوید، در آنجا گزینه‌ی Allow your posts را که به‌صورت پیش‌فرض فعال است، غیرفعال کنید؛ این ویژگی فقط از طریق مرورگر دسکتاپ غیرفعال می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.