تجارت الکترونیک

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

July 28, 2024
18:58 یکشنبه، 7ام مردادماه 1403
کد خبر: 170744

سرمایه‌گذاری 30 میلیارد دلاری ترکیه روی فناوری‌های پیشرفته

منبع: Digiato

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه، گفت این کشور برای افزایش تولید سالانه خودروهای برقی خود به یک‌میلیون دستگاه، از بسته مالی 5 میلیارد دلاری استفاده خواهد کرد. او همچنین از بسته‌های مالی دیگری به ارزش 30 میلیارد دلار خبر داد که در توسعه حوزه‌های فناوری پیشرفته از آن‌ها کمک گرفته می‌شود.

به‌ گزارش رویترز، اردوغان گفت همکاری با شرکت BYD، بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای برقی چین، را آغاز کرده تا این شرکت در ترکیه کارخانه‌ای یک‌میلیارد دلاری بسازد. این اقدام راه را برای سرمایه‌گذاری سازندگان خودروهای برقی در این کشور هموار می‌کند. او همچنین گفت ترکیه می‌خواهد در بلندمدت به یکی از سازنده‌‌های بزرگ خودروهای برقی تبدیل شود.

رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید: «ما درحال پیاده‌سازی بسته تشویقی 5 میلیارد دلاری در این زمینه هستیم تا ظرفیت تولید سالانه‌مان را به حداقل یک‌میلیون دستگاه افزایش دهیم.»

او همچنین به بسته سرمایه‌گذاری 5 میلیارد دلاری دیگری اشاره کرد که برای ساخت یک کارخانه تولید تراشه‌های نیمه‌هادی در نظر گرفته شده است. اردوغان با بیان این موضوع که تر‌کیه می‌خواهد تا سال 2030 با ایجاد ظرفیت تولید 80 گیگاوات‌ساعتی به پایگاه تولید منطقه‌ای تبدیل شود، گفت برای این کار بسته‌ای 4.5 میلیارد دلاری دیگری نیز در نظر گرفته شده است.

درنهایت، اردوغان اعلام کرد که تر‌کیه به‌ازای هر مگاوات تا سقف 8000 دلار روی فناوری سلولی سرمایه‌گذاری خواهد کرد و هدف نهایی‌اش ساخت کارخانه‌ای با ظرفیت تولید 15 گیگاوات انرژی خورشیدی است.

با اعلام این برنامه‌ها، اردوغان گفت ترکیه قصد دارد از بخش خصوصی حداقل 20 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جذب کند. به‌زودی، جزئیات بیشتری دراین‌باره اعلام خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.