هوش مصنوعی

July 29, 2024
20:09 دوشنبه، 8ام مردادماه 1403
کد خبر: 170845

استقبال چشمگیر تیم‌های فروش از هوش مصنوعی و بهبود بازدهی آنها

منبع: Peivast

آمار جدیدی که شرکت Salesforce منتشر کرده است به نقش تحول‌آفرین هوش مصنوعی در این بخش و پیامد‌های منفی یک تنظیمات نامناسب اشاره می‌کند. براساس این گزارش در انگلستان و ایرلند ۷۹ درصد از تیم‌های فروش به آزمایش با هوش مصنوعی و یا استفاده کامل از این فناوری روی آورده‌اند و از فواید آن بهره‌برداری می‌کنند.

به گزارش تک‌رادار، این تحقیقات با نظرسنجی از ۵۵۰۰ فعال حوزه فروش انجام گرفته است و براساس آمار Salesforce، ۸۳ درصد از تیم‌هایی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند در یک سال گذشته رشد درآمدی را تجربه کرده‌اند اما در بین آنهایی که از هوش مصنوعی استفاده نمی‌کنند، تنها ۶۶ درصد رشد درآمدی را تجربه کرده‌اند.

این آمار نشانگر نقش مثبت هوش مصنوعی در افزایش بهره‌وری و بازدهی تیم‌ها است که در رشد درآمدی آنها نمود پیدا کرده است.

براساس این گزارش، ۵۹ درصد از نمایندگان فروش در انگلستان و ایرلند اهداف فروش خود را در سال جاری محقق شدنی نمی‌دانند اما به طور کلی وضعیت به نسبت سال گذشته و نرخ ۷۸ درصدی شاهد بهبود اوضاع هستیم.

شرکت Salesforce همچنین در گزارش خود تصریح می‌کند که در حال حاضر تنها یک دهم از کارکنان به هوش مصنوعی اعتماد دارند و بسیاری این فناوری را ابزاری برای خودکارسازی کامل در آینده قلمداد می‌کنند. ۲۶ درصد از کارکنان انتظار دارند که هوش مصنوعی در مدت سه سال به طور کامل جایگزین آنها شده و فعالیت‌ها را به صورت خودکار انجام دهد اما از نگاه ۴۶ درصد کارکنان زمان بیشتری برای این تحولات نیاز است.

کارکنان معتقدند که در کارهایی مثل کدنویسی، استخراج چشم‌انداز از داد‌ه‌ها، توسعه روابط داخلی و خارجی و در جایگاه یک دستیار شخصی می‌توان از هوش مصنوعی کمک گرفت.

جدای از کارکنان Salesforce نیز مطالعه‌های دیگری به استفاده شرکت ها از هوش مصنوعی در موارد مختلف اشاره کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به بهبود روابط بین کارکنان و مدیریت و بنیان‌های اطلاعاتی اشاره کرد.

شرکت Salesforce دریافته است که نمایندگان فروش انگلستان و ایرلند حدود سه چهارم (۷۱ درصد) از زمان خود را به وظایف غیر فروش مثل فعالیت ادمینی و آماده‌سازی برای جلسه اختصاص می‌دهند که مانع از ارتباط آنها با مشتریان، تکمیل فروش و افزایش درآمد می‌شود.

برخی از شرکت‌ها برای رفع این موانع به دوره‌های آموزشی، بهبود امنیت داده و تسهیل وضعیت فناوری روی آورده‌اند اما به طور کلی شرکت‌های انگلستان در این روند از همتایان خود عقب‌تر هستند.

به گفته یکی از مدیران فروش حوزه ابری، امبر آرمسترانگ: «هوش مصنوعی دیگر یک چیز خوب محسوب نمی‌شود- داشتنش الزامی است.»

با نگاهی به آینده می‌توان با اطمینان گفت شرکت‌هایی که با هوش مصنوعی همراه نشوند، خطر عقب‌ماندگی را پیش روی خود دارند با این حال استفاده نادرست و بدون برنامه‌ریزی نیز ممکن است تا همان اندازه برای شرکت‌ها خطرناک باشد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.